مریم سلاجقه روز پنجشنبه در گفت‌ و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه این پدیده تا ۲۳ بهمن ماه جاری ادامه داد افزود: وزش باد نسبتا شدید به طور متناوب و به همراه خیزش گرد و خاک، وقوع طوفان شن و خاک در برخی از مناطق به ویژه شرق استان( فهرج، ریگان) پیش‌بینی می‌شود.

وی با شاره به اینکه این پدیده کاهش کیفیت هوا و کاهش دید افقی در راه‌های مواصلاتی استان کرمان به سیستان و بلوچستان،  استان کرمان به یزد و استان کرمان به خراسان جنوبی را به دنبال خواهد داشت تصریح کرد: احتمال بروز خسارت به گلخانه‌ها، درختان و نهالستان‌ها و دامداری‌های سنتی به دور از انتظار نیست.

 کارشناس مرکز پیش بینی هواشناسی استان کرمان هشدار داد: بروز خسارت به تابلوها و بنــرهای تبلیغاتی، سازه ها و تاسیسات شهری، سقوط اشیا از ارتـفاع و اختلال در تردد ریلی و جاده‌ای محورهای مواصلاتی به استان‌های هم‌جوار پیش‌بینی می‌شود.

سلاجقه با بیان اینکه اقدامات لازم برای کاهش خسارات حاصـل از وزش باد باید انجام شود خاطرنشان کرد: شهروندان در تردد جاده‌های مواصـلاتی احتیاط کنند.

وی توصیه کرد: دستگاه‌های خدمـت‌رسان از جمله شهرداری‌ها برای انجام تمهیدات لازم برای جلوگیری از خسارات احتمالی آمادگی داشته باشند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.