محمود دیانتی روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: زرآباد از شهرهای جنوبی و ساحلی سیستان و بلوچستان به سبب قرارگیری در عرض‌های پایین همواره در فصول مختلف سال جزو گرمترین شهرهای کشور است.
وی ادامه داد: در شبانه روز گذشته سه شهر دیگر سیستان و بلوچستان یعنی قصرقند، چابهار و نیکشهر نیز رتبه‌های بعدی گرمترین شهرهای کشور در شبانه روز گذشته با دمای ۲۳ درجه سلسیوس را به خود اختصاص دادند.
رییس شبکه پایش هواشناسی سیستان و بلوچستان با بیان اینکه هر چه به سمت عرض‌های پایین و استوا حرکت کنیم میزان دریافت انرژی از خورشید بیشتر می‌شود، افزود: پایین بودن ارتفاع شهرهای ساحلی جنوب استان از سطح دریا از عوامل دیگر بالا بودن دمای هوای آنها در زمان‌های مختلف است.
وی خاطرنشان کرد: در شبانه روز منتهی به ساعت ۹ صبح دیروز نیز راسک با دمای ۲۷.۳ درجه سلسیوس گرمترین شهر کشور شد.
دیانتی در ادامه به وزش باد در بخش‌هایی از سیستان و بلوچستان اشاره کرد و گفت: وزش بادهای سرد شمالی از دیشب در بخش‌هایی از استان آغاز شده و در برخی مناطق مانند چابهار منجر به خیزش گرد و خاک و کاهش شدید دید افقی شده است.
وی بیان کرد: در شبانه روز گذشته به سبب وزش باد در نوار ساحلی جنوب سیستان و بلوچستان شعاع دید افقی در شهر بندری چابهار به ۴۰۰۰ متر کاهش یافت.
رییس شبکه پایش هواشناسی سیستان و بلوچستان همچنین به فعالیت سامانه بارشی پردامنه اما کم بارش دیشب اشاره کرد و گفت: همانطور که انتظار می‌رفت با وجود اینکه اینسامانه بارشی حدود ۱۰ شهرستان استان را فرا گرفت اما بارش‌های آن ناچیز و پراکنده بود.
وی ادامه داد: بیشینه بارندگی این سامانه با ۶ میلی‌متر از ایستگاه شهرک گلخانی از توابع شهرستان نیمروز گزارش شده است.
دیانتی اظهار داشت: بارش‌های پراکنده و ناچیز این سامانه شهرستان‌های زابل، زهک، هیرمند، نیمروز، هامون، زاهدان، میرجاوه، سراوان، چابهار و دلگان را نیز فرا گرفت.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.