علی ملاشاهی روز شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: بر اساس خروجی نقشه‌های پیش‌یابی و مدل‌های عددی انتظار می‌رود فردا با تقویت جریانات شمالی، وزش باد شدید شمال سیستان و بلوچستان و با شدت کمتر نوار شرقی و مرز غربی این استان را فراگیرد به طوریکه در نقاط مستعد منجر به خیزش گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا شود.

وی ادامه داد: وزش این باد موجب کاهش چند درجه‌ای دمای هوا می‌شود به نحوی که انتظار می‌رود اواسط هفته دماهای زیر صفر در زاهدان و نواحی سردسیر سیستان و بلوچستان ثبت شود.

رئیس گروه پیش بینی و هشدار هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: هم‌اینک آسمان زاهدان و بخش‌هایی از نواحی مرکزی این استان ابری است و احتمال دارد در طول روز بارش‌های پراکنده در این مناطق رخ دهد.

وی خاطرنشان کرد: تمرکز سامانه بارشی بر روی تنگه هرمز و استان هرمزگان است بنابراین به صیادان سیستان و بلوچستان که در مسیر این تنگه تردد دارند توصیه می‌شود تدابیر لازم را اتخاذ کنند.

ملاشاهی به نوسانات دمایی سیستان و بلوچستان در شبانه روز گذشته اشاره کرد و افزود: در ۲۴ ساعت گذشته زرآباد با دمای ۱.۳۳ درجه سلسیوس گرمترین شهر و زاهدان با دمای ۲.۵ درجه سلسیوس بالای صفر سردترین شهر این استان شدند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.