حجت الاسلام و المسلمین حسن علیدادی سلیمانی شامگاه چهارشنبه در مراسم طرح ملی "سلام بر امام" در گلزار شهدای کرمان ضمن تبریک ایام پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی و دهه فجر، گفت: جاذبه اسلام به دست پربرکت امام عظیم الشان توانست در همان فضا و  زمان انقلابی شکوهمند و اسلامی را به پیروزی برساند و دنیای شرق و غرب را مبهوت این حرکت انقلابی مردم بگرداند.

وی افزود: طولی نکشید توطئه ها علیه پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی به وسیله دشمنان قسم خورده آغاز شد اما علیرغم همه توطئه ها انقلاب راه و مسیر خود را هر روز قوی تر از روز قبل ادامه داد.

وی با اشاره به ارزشهای دفاع مقدس ادامه داد: چون در دفاع مقدس معنویت، اخلاص، خداترسی، تهجد، تعبد و تقوا و امثال آن موج می زد لذا حقیقتا دفاع مقدس دانشگاه انسان سازی بود

حجت الاسلام و المسلمین علیدادی سلیمانی گفت: دفاع مقدس فرماندهان و رزمندگانی کم نظیر در تاریخ اسلام را تحویل جامعه داد و یکی از فرماندهان روزهای اول کارزار و جنگ و دفاع مقدس شخصیتی است همچون سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی که امروز این جلسه به محوریت آن شخصیت عزیز شکل گرفته است.

وی در خصوص سردار سلیمانی گفت: او شخصیتی بود که در عملیات های مختلف و میادین متعدد و در کمال قرب به خدا و اخلاص توانست مدیریت سخت ترین دوران دفاع مقدس را برعهده بگیرد و با افتخار از همه صحنه ها یکی بعد از دیگری عبور کند و لشکر تحت امر خود را در میدان مختلف به پیروزی هایی برساند که در تاریخ ماندگار و ابدی شود و در رکاب این شهید شهدایی با اخلاص، فهم و درک بالا وارد میدان ها شدند و شربت شهادت نوشیدند .

امام جمعه کرمان  افزود: در زندگی سپهبد شهید اخلاص و قرب به خدا است و همه حرکت و همه فعالیت و تمام قدرت او صرف این می شد که رضایت خدا را جلب کند.

وی گفت: جبهه مقاومت در جغرافیای اسلامی دارای این انسجام نبود که این جبهه تبدیل به جبهه واحد شد و برادرانی از اقوام و ملت های مختلف تحت فرماندهی واحد با هدف واحد امت اسلامی را در جبهه مقاومت شکل دادند و  توانستند یک لشکر واحدی را در مقابل استکبار جهانی رقم بزنند.

نماینده ولی فقیه در ادامه افزود: وقتی هر چه طرح و نقشه ارائه دادند با تدبیر، مدیریت، اخلاص، شجاعت و سلحشوری فرماندهان جبهه مقاومت به خصوص سیدالشهدا مقاومت خنثی شد آن وقت دیدند که تنها راه این است که بی هوا، ناجوانمردانه در دل شب و بزدلانه شخصیتی عزیز یعنی سپهبد را به شهادت برسانند.

وی در ادامه بیان کرد: دومین مساله در زندگی سپهبد شهید اطاعت پذیری از رهبری چه در زمان امام عظیم الشان و چه در زمان رهبر فرهیخته انقلاب بود که در تمام دوران مبارزه ۴۰ ساله و قبل از آن در خط رهبری نظام و ولایت فقیه قرار گرفتند و این هنر امام عظیم الاشان است که می تواند فرماندهان عالی رتبه را در این سطح  تربیت و به جهان اسلام عرضه کند که امروز افتخار جهان اسلام شهید سلیمانی است.

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی گفت: برادران و خواهران عزیز مخصوصا نسل جوان، تجربه تاریخ نشان داده است که شهدا هر چه اثر آن ها در حیات بیشتر باشد در شهادتشان اثر آن ها چندین برابر خواهد شد . 

وی ابراز کرد: الان می بینید که از روز شهادت سردار سلیمانی آن استقبال باشکوه مردم در جهان اسلام و نشستن در ماتم این عزیز و استقبال از جنازه این شهید عزیز صحنه های تکرار نشدنی و کم در تاریخ است و بعد از آن از  روزی که در گلزار شهدای کرمان این شهید دفن شده است، زیارتگاهی در شهر کرمان اتفاق افتاده است که از جهان اسلام و شهر های مختلف هر روز مملو از زائرینی است که در طول عمر به این شهر مسافرت نکردند و فقط می آیند که در این گلزار شهدا حضور پیدا کنند و این شهید عزیز را زیارت کنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.