به گزارش ایرنا، عزیزاله عصاری روز یکشنبه نشست خبری احداث مجتمع فراوری و تولید شمش سرب و روی شهرستان کوهبنان افزود: یکی از مشکلات زیرساخت های معیوب، کمبود اسکله برای واردات و صادرات کشور است و در این زمینه دولت باید توسعه لازم را در نظر بگیرد و ما برای این کار حمل و نقل ترکیبی ایجاد کردیم.

وی اظهار داشت: ۱۸۰ هکتار زمین برای احداث اسکله ای مکانیزه برای سنگ آهن و کانی های کشور دریافت کردیم که با موفقیت انجام شد و کشتی ها را از ۷۰ هزار تن به ۱۵۰ هزار تن ارتقا دادیم تا در رقابت جهانی و صرفه جویی هزینه حمل و نقل بتوانیم موفق باشیم.

مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات ادامه داد: کاش اقتصاد ما یک شهید قاسم سلیمانی داشت که اگر این را داشتیم اقتصاد ما همچون نیروهای مسلح از اقتدار ویژه ای برخوردار می شد.

وی بیان داشت: شرکت توسعه معادن و فلزات به جز مسئولیت های اجتماعی خود اقدامات بزرگ بسیاری از جمله کنسرسیوم اکتشاف را برای نخستین بار در کشور ایجاد کرد که می تواند حلقه مفقوده اکتشاف در معادن را جبران کند.

عصاری با بیان اینکه در زمینه اکتشاف کشور کم کار کردیم گفت: با اکتشافات موجود در افق ۱۴۰۴ به برای تولید ۵۵ میلیون تن فولاد، ۴۰ میلیون تن سنگ آهن کم داریم لذا باید در اکتشاف فعال تر شویم و دولت به علت شرایط تحریم وضعیت بودجه مناسبی برای سرمایه گذاری در این بخش ندارد لذا تشکیل این کنسرسیوم برای کشور مفید بود.

مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات افزود: ارتباط بین صنعت و دانشگاه را ارتقا دادیم و در گل گهر، گهر زمین و چادر ملو با وجود شرکت های دانش بنیان مهندسی معکوس انجام دادیم و شرکتی را احداث کردیم که روی ایده ها کار کند که انبوه سازی و تولید انجام دهیم.

وی ادامه داد: درصددیم کنسرسیوم حفاری را برای توسعه حفاری در کشور به وجود بیاوریم.

عصاری افزود: تولید مجتمع سرب و روی در کرمان با نگاهی گسترده دنبال می شود که آغاز تحول سرب و روی کشور از کرمان خواهد بود زیرا ایران ۹ درصد ذخیره دنیا را دارد.

وی اضافه کرد: پهنه یکهزار و ۲۵۰ کیلومتری در منطقه کوهبنان و راور به شرکت صبا نور داده شد که امیدبخش بوده و کنسرسیوم اکتشاف ۶۵ هزار کیلومتر مربع از این پهنه را در اختیار گرفته و در طبس محدوده های سرب و روی شناسایی کردیم.

مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات گفت: ۶۸ کانی معدنی در کشور داریم و کار اکتشافی انجام نشده لذا نیاز به تکنولوزی پیشرفته و جلوگیری از خام فروشی داریم.

عصاری تصریح کرد: باید صنایع پایین دستی در حوزه شمش و روی ایجاد شود و در نشستی با حضور مدیران استان کرمان امیدواری خوبی برای سرمایه گذاری در کرمان به ما دادند.

وی افزود: با احداث مجتمع سرب و روی ۲ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری در استان کرمان می شود و مشکلی در سرمایه گذاری نداریم.

عصاری بیان داشت: شرکت سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات با ارزش ۲۶ هزار میلیارد تومان از شرکت های برتر بورس محسوب می شود.

وی ادامه داد: شرکت سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات مهمترین سهام دار گل گهر سیرجان محسوب می شود که در صنعت سنگ آهن و مسئولیت های اجتماعی برای استان کرمان و شهرستان سیرجان بسیار مفید بوده و در شرکت چادرملو، ارفع ، سرمد ابرکوه ، فولاد خراسان، پامیدکو و صبا نور سرمایه گذاری کردیم و یکی از پایه های موفق در سرب و روی و سنگ آهن کشور است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.