علیرضا کمرئی معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش روز دوشنبه در حاشیه افتتاح مدرسه دخترانه روستاهای عباس‌آباد، بُرجَک، ده‌گود و چاه‌نصیر قلعه‌گنج افزود: کرمان یکی از استان‌های خوب در بحث آموزش است و نسبت به شاخص‌های ملی وضعیت مطلوبی دارد.

وی افزود: در حوزه نیروی انسانی همچنان در کشور گره‌هایی داریم و این مشکل در کرمان نیز وجود دارد و درواقع با کمبود نیروی انسانی در مدارس متوسطه این استان مواجه هستیم.

کمرئی گفت: وزارت آموزش و پرورش به تدریج نیروهای مورد نیاز را جذب خواهد کرد و به یاری خداوند بتوانیم در حوزه نیروی انسانی، سرمایه گذاری بیشتری در این مناطق انجام دهیم.

وی ادامه داد: در هر صورت به لحاظ مقایسه با شاخص‌های معاونت آموزش متوسطه در حوزه مهارتی، نمره استان کرمان از میانگین ملی بیشتر است.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش گفت: در استان کرمان بیش از ۴۰ درصد دانش آموزان تحت آموزش فنی و حرفه‌ای قرار دارند و این نشان دهنده توجه به سیاست‌های ملی و همینطور تمرکز بر دغدغه‌های مقام معظم رهبری در زمینه توسعه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای است  که مسئوولان آموزش و پرورش این استان به این موضوع مهم توجه دارند و با برنامه ریزی لازم، فرصت مهارت آموزی برای دانش آموزان را به خوبی فراهم کرده‌اند.

وی ادامه داد : جا دارد در مناطق محروم جنوب استان کرمان و در حوزه فنی و حرفه‌ای و آموزش های مهارتی، فعالیت‌های بیشتری صورت گیرد و دانش آموزان از حوزه نظری به حوزه‌های مهارتی روی بیاورند.

کمرئی تصریح کرد: در بازدید از مدارس قلعه گنج، دانش‌آموزان مشتاق یادگیری و آموزش را مشاهده کردیم.

وی اظهار داشت: با توجه به خسارت سیل به مدارس جنوب کرمان، از سوی معاونت پرورشی فعالیتی تحت عنوان سیل مهربانی برای جبران خسارت سیلاب درحال انجام است.


وی هدف از این سفر را تشریح برنامه‌ها و سیاست‌های معاونت متوسطه وزارت آموزش و پرورش و  ارزیابی فعالیت‌ها عنوان کرد.

کمرئی گفت : خوشبختانه شاخص‌های استان کرمان به لحاظ فضاهای آموزشی و تامین امکانات و همچنین در حوزه‌های نرم‌افزاری در حال توسعه است.

در استان کرمان ۴۶ مدرسه کپری داریم

احمد اسکندری‌نسب مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان نیز به خبرنگار ایرنا گفت: در استان کرمان ۴۶ مدرسه کپری داریم و در سیلاب اخیر هم به حدود ۱۵۰ مدرسه خسارت وارد شده است. 

در سفر معاون متوسطه وزارت آموزش و پرورش، مدرسه متوسطه اول دکتر شریعتی روستای عباس‌آباد با زیربنای ۴۸۰ متر مربع در زمینی به مساحت سه هزار مترمربع به بهره‌برداری رسید.

علیرضا کمرئی معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش همچنین در گردهمایی مدیران و روسای ادارات آموزش و پرورش شهرستان‌ها و مناطق استان کرمان که در جیرفت برگزار شد شرکت کرد.

استان کرمان هفت هزار و ۵۶۷ مدرسه دارد.

چهار هزار و ۵۰۰ کلاس درس غیر استاندارد و تخریبی در این استان وجود دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.