به گزارش ایرنا، ناصر کرمی روز شنبه در نشست شورای آموزش و پرورش استان بوشهر بدون اشاره به میزان اعتبار لازم برای ادامه طرح تقویت بنیه علمی دانش آموزان افزود: برای ادامه این طرح تا کنکور تنها 45 روز فرصت باقی مانده که دهیاری ها و شهرداری ها باید راهکار ویژه ای در این زمینه بیابند.
وی ادامه داد: هرگونه تاخیر در اجرای طرح تقویت بنیه علمی دانش آموزان در نتیجه گیری از این طرح موثر است برهمین اساس طرح باید براساس برنامه ریزی ها آغاز و ادامه یابد.
کرمی در مورد احداث ساختمان اداری بازنشستگان آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: در زمان حاضر 9 هزار و 384 بازنشسته در این استان وجود دارد که فاقد ساختمان مناسب هستند.
وی از شورای آموزش و پرورش تقاضای اختصاص 200 متر زمین برای احداث ساختمان ویژه بازنشستگان آموزش و پرورش کرد.
کرمی ادامه داد: در سال تحصیلی 96-97، 214 هزار و 301 دانش آموز در هفت هزار و 562 کلاس درس در استان بوشهر مشغول به تحصیل هستند که 176 هزار نفر از آنان معادل 11 درصد در مدارس دولتی و یکهزار و 115 نفر در مدارس استثنایی تحصیل می کنند.
وی اضافه کرد: پیش بینی می شود جمعیت دانش آموزی استان در سال تحصیلی آینده به 230 هزار نفر و تعداد کلاس های درس نیز به هفت هزار و 992 کلاس افزایش یابد.
کرمی ادامه داد: 14 هزار و 375 نفر نیروی رسمی، پیمانی، حق التدریس و آزاد در آموزش و پرورش استان بوشهر مشغول به فعالیت هستند که با بازنشسته شدن 700 نفر از آنان استان با کمبود 522 نیروی انسانی در سال تحصیلی 97-98 روبرو می شود.
وی اضافه کرد: انتظار می رود با استفاده از سهمیه استخدامی جدید بخشی از کمبود نیروی انسانی در آموزش و پرورش استان بوشهر جبران شود.
استاندار بوشهرگفت: طرح تقویت بنیه علمی از طرح های مهم آموزش و پرورش استان برای ارتقای رتبه کنکور و تقویت بنیه تحصیلی دانش آموزان است که با همکاری اداره کل امور روستایی و آموزش و پرورش استان باید با جدیت ادامه یابد.
عبدالکریم گراوند افزود: از موجودی اعتباری که برای طرح تقویت بنیه علمی دانش آموزان در حساب اداره کل امور روستایی استانداری قرار دارد برای ادامه آن استفاده و مابقی اعتبار مورد نیاز هم از مسیر قانونی دنبال شود.
وی بیان کرد: در همین ارتباط اعتبار لازم طرح تقویت بنیه علمی دانش آموزان باید به شورای آموزش و پرورش هر شهرستان اختصاص و به گونه ای اقدام شود که تبعات حقوقی نداشته باشد.
گراوند ادامه داد: برای کمک به طرح تقویت بنیه علمی دانش آموزان کمک های شهرداری و دهیاری‌ها به حساب شورای آموزش و پرورش هر شهرستان واریز تا صرف همان شهرستان شود.
استاندار بوشهر گفت: قرار بود در این طرح به کیفیت بخشی آموزش و پرورش کمک شود اما فقط به مساله کنکور توجه شده برهمین اساس آموزش و پرورش در مورد کیفیت بخشی به آموزش پایه و تقویت علمی دانش آموزان باید توجه و اقدام کند.
گراوند درباره تجهیز مدارس روستایی در استان بوشهر افزود: آموزش و پرورش با تعامل و همکاری کمیته برنامه ریزی شهرستان ها برای تامین اعتبار مورد نیاز تجهیز مدارس روستایی ضمن شناسایی نیازمندی ها، اقدام کند.
وی درباره مشکلات نیروی انسانی در آموزش و پرورش گفت: شوراهای آموزش و پرورش هر شهرستان پیشنهاد خود در مورد توزیع نیروی انسانی بویژه در مدرسه های روستا مرکزی را ارائه کنند.
استاندار بوشهر در مورد مدارس زیر نرم جمعیتی گفت: شورای آموزش و پرورش شهرستان ها وضعیت مدارس زیرنرم را با توجه به شرایط هر شهرستان تعیین تکلیف و فضایی را برای مدارس روستا محور آماده کنند.
گراوند ادامه داد: با توجه به اینکه مراکز فنی و حرفه ای و علمی کاربردی ظرفیت های مختلفی دارند باید با آموزش و پرورش همکاری لازم را داشته باشند.
وی با اشاره به طرح اوقات فراغت بیان کرد: همه دستگاه‌های اجرایی و فرمانداران با استفاده از ظرفیت های قانونی برای اجرای هر چه بهتر طرح اوقات فراغت با آموزش و پرورش همکاری کنند.
6047/6043**
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.