به گزارش دریافتی روز یکشنبه ایرنا، محسن کردستانی سرپرست اداره حفاظت محیط زیست جیرفت افزود: طبق گزارش‌ یکی از همیاران محیط زیست، شکارچی متخلفی که به بهانه سرکشی از محل زنبورداری خود در منطقه سورگاه اسفندقه با اسلحه ساچمه‌زنی تک لول اقدام به شکار یک راس کل وحشی کرده بود، دستگیر شد.

وی ادامه داد: ماموران یگان حفاظت محیط زیست جیرفت با حضور به موقع در منطقه موفق به دستگیری این شکارچی شدند و از خودروی وی لاشه یک راس کل وحشی کشف و ضبط شد.

وی بیان داشت: مراتب پس از کشف آثار و وسایل جرم، صورت جلسه تخلف برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی تحویل داده شد.

کردستانی اضافه کرد: بر اساس آخرین نرخ بهای جانوران وحشی، جریمه قابل پرداخت صید و شکار غیر مجاز یک راس کل وحشی معادل ۲۵ میلیون تومان تعیین شده که این مبلغ فقط به دلیل ضرر و زیان وارده به محیط زیست است.

 وی تصریح کرد: طبق بند 'ب' ماده ۱۲ قانون شکار و صید، شکار غیرمجاز جانوران وحشی جرم محسوب شده و مستوجب مجازات است از این رو با شکارچیان غیرمجاز برخورد قانونی می شود.

سرپرست اداره حفاظت محیط زیست جیرفت گفت: ماموران یگان حفاظت محیط زیست به صورت شبانه روزی مشغول گشت زنی و کنترل مناطق مختلف شهرستان هستند تا در صورت مشاهده تخلف، مطابق قانون با متخلفان برخورد لازم را انجام دهند.

شهرستان جیرفت با ۳۱۶ هزار نفر جمعیت در فاصله ۲۳۰ کیلومتری جنوب کرمان واقع شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.