سیداسماعیل حسینی رزمنده ۱۰ ساله دفاع مقدس اهل جیرفت روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا ضمن تبریک و تسلیت شهادت حاج قاسم سلیمانی سردار سرافراز اسلام، به خاطرات خود با سپهبد سلیمانی اشاره کرد و افزود: پس از دفاع مقدس ارتباطم با حاج قاسم قطع نشد و ایشان من را مامور تشکیل جبهه جهادی فرهنگی محمد رسول الله کرد و این گروه جهادی مسئولیت شناسایی مناطق محروم سنی‌نشین را بر عهده داشت.

وی ادامه داد: هدف از تشکیل جبهه جهادی فرهنگی محمد رسول‌الله ایجاد اخوت و نزدیک کردن قلب‌های شیعیان با برداران اهل سنت بود.

وی تصریح کرد: در دیدارهایی که با سردار داشتیم، ایشان نظرات جامعی را برای فعالیت در مناطق سیستان و بلوچستان، کردستان، خوزستان و جنوب کرمان اراپه می‌کرد و کمک‌های قابل توجهی را به تشکیل این جبهه و کمک رسانی به محرومان این مناطق می‌نمود به طوری که در دیدارهای خصوصی، گزارشات کامل و مستند را ملاحضه و نظرات خود را بر اساس این گزارش‌ها ارائه می‌کرد.

حسینی اظهار داشت: طرح همراه کردن بچه‌های اهل سنت بلوچستان برای انجام کار جهادی در کردستان با هدف اُلفت قلوب بین اهل سنت بلوچستان و کردستان به سردار ارائه شد و سردار پیشنهاد تشکیل گروه‌های جهادی مشابه در کشورهای اسلامی دیگر را دادند و فرمودند این طرح را به دوستان خودمان در سایر کشورهای اسلامی نیز پیشنهاد می‌دهم.

فرزند شهید سید منصور حسینی اظهار داشت: سردار سلیمانی حساسیت و علاقه خاصی به مردم سنی‌نشین داشت و بارها به بنده گفتند که این‌ها برادران ما هستند لذا هرچه می‌توانید به این عزیزان خدمت کنید و با خدمت به برادران اهل سنت و ایجاد محبت و دوستی بیشتر بین خود، نقشه‌های شوم دشمنان را نقش بر آب کنید.

وی بیان داشت: سپهبد سلیمانی همواره بر خدمات اهل سنت کردستان به ویژه پیشمرگان دوران دفاع مقدس و همچنین نقش موثر برادران اهل سنت در ایجاد امنیت و ثبات در کشورهای اسلامی تاکید می‌کرد و می‌گفت، این مسیر باید ادامه داشته باشد.

سیداسماعیل حسینی رزمنده ۱۰ ساله دوران دفاع مقدس در سه عملیات والفجر ۱۰، بیت المقدس هفت و مرصاد حضور داشته است. 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.