شهید اسفندیار داج یادگار اکبر و و زینب هشتم خرداد ۱۳۴۰ در روستای دوکوه از توابع منطقه سیاهو شهرستان بندرعباس به دنیا آمد.

تا پایان دوره ابتدایی درس خواند و چون در این روستا و روستاهای اطراف هیچ مدرسه راهنمایی وجود نداشت او نیز در کار کشاورزی همراه پدر بود.

با شروع جنگ تحمیلی نیز به عنوان یک راننده بسیجی در جبهه حضور یافت.

۲۹ مهر ۱۳۶۲، با سمت راننده ماشین آلات راه سازی در به شهادت رسید.

"مریوان شهری از استان کردستان که در جنگ تحمیلی ۱۱۹ بار بمباران و ۵۱۷ بار گلوله باران شد.

این شهر لحظه به لحظه آن نشان از مقاومت، استقامت و مردانگی شهیدان والامقامی همچون محمود کاوه، علی صیاد شیرازی، ناصر کاظمی، محمد بروجردی (مسیح کردستان)،مهدی زین الدین، حاج احمد متوسلیان و مصطفی چمران‌ را دید و حضور آنان را به عنوان راست قامت انقلاب اسلامی در این مناطق حس و لمس کرد.

استان هرمزگان در کردستان نیز نقش فعالی داشته و خون شهیدان این استان هرمزگان نیز گواهی است بر مردانگی و دفاع از زنان و کودکان این منطقه حساس کشور.

شهید محمد دیگر شهید دوران دفاع مقدس روستای دوکوه است که سال ۵۹ در منطقه سرپل ذهاب به شهادت رسید.

مزار این دو برادرشهید دفاع مقدس در گلزار شهیدان بندرعباس قرار دارد.

شهید اسفندیار داج در بخشی از وصیت‌نامه‌هایش آورده است: بدانید که من آگاهانه در این راه قدم گذاشته‌ام چراکه در عصری زندگی می‌کنیم که ظلم و فساد از یک سو سراسرجهان را فرا گرفته است.

وی ادامه داده است: به طور یقین درک کرده‌ام که شهادت تصادفی نیست بلکه لیاقت و سعادتی است بزرگ، اگر تمام جمعیت دنیا برای اسلام قربانی شوند کم است، زیرا انقلاب اسلامی با خون رشد کرده است.

این شهید دفاع مقدس هرمزگان افزوده است: از این ملت می‌خواهم که از رهبری اسلام- امام خمینی(-ه)- اطاعت کنند.

شهید داج به ارتش، سپاه و بسیج توصیه کرده است که با اتحاد اسلام را به تمام جهان رواج دهند که خائنان بدانند در مقابل اسلام نمی شود، مبارزه کرد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.