یدالله موحد روز سه شنبه در ستاد پیشگیری از جرائم و تخلفات انتخاباتی استان کرمان افزود: در نقش دستگاه های مختلف در برخورد با تخلفات و جرائم نیز تاکید داریم و به عنوان مثال، نیروی انتظامی در پیشگیری از هر یک از جرائم و تخلفات انتخاباتی نقش ویژه ای دارد و لازم است که برنامه های خود در این زمینه را تدوین و اعلام کنند.

وی  با اشاره به اطلاع رسانی به داوطلبان، پیمانکاران واحدهای اقتصادی و مدیران درباره رد یابی پول های کثیف در روند انتخابات تصریح کرد: در روند رسیدگی به جرائم انتخاباتی نباید سرگرم مسائل خرد شد و باید به ریشه ها پرداخت.

رئیس کل دادگستری استان کرمان تاکید کرد: تمام بنگاه های تولیدی و پیمانکاران آنها نیز باید مراقبت لازم را داشته باشند که مورد سوء استفاده کاندیداها و طرفداران آنها قرار نگیرند.

وی با اشاره به آمادگی نهادهای امنیتی و نظامی برای اجرای برنامه های لازم در زمان های حساس احتمالی گفت: لازم است که کارشناسان روابط عمومی دستگاه های مختلف و صدا و سیما با استفاده از شبکه های ارتباطی، بخش

هایی از کتب مربوط به فرمایشات رهبری درباره انتخابات را اطلاع رسانی کنند تا سطح آگاهی مردم، مدیران و جامعه ارتقاء یابد.

موحد بیان کرد: بر اساس برنامه ریزی های انجام شده، هر گونه استفاده از امکانات دولتی و یا ورود کارکنان به بحث های تبلیغی انتخابات در اسرع وقت به مدیران اطلاع رسانی می شود تا پیشگیری های لازم انجام شود.

مقام عالی قضائی در استان کرمان با اشاره به جلوگیری از تبلیغات زودهنگام  انتخاباتی افزود: در این راستا باید اقدامات لازم را انجام داد و البته در مسیر نظارت بر روند تبلغیات کاندیداها باید به نحوی اقدام کنیم که شور انتخاباتی نیز حفظ شده و در موقعیت حساس کنونی، آسیبی به مشارکت حداکثری مردم وارد نشود و مصادیق تبلیغات زودهنگام نیز احصا شده و در اختیار کاندیداها، احزاب و گروهها قرار خواهد گرفت.

وی گفت: با توجه به تدوین برنامه معاونت پیشگیری از وقوع جرم دادگستری در راستای پیشگیری از جرائم و تخلفات انتخاباتی، لازم است که جدول زمانبندی لازم برای برنامه های پیشنهادی نیز مشخص شده و بر روند اجرای این برنامه ها نیز نظارت لازم صورت گیرد.

رئیس کل دادگستری استان  اظهار داشت: جلسات لازم در راستای برنامه تامین امنیت انتخابات در مرکز استان و شهرستان ها به صورت مستمر برگزار شده و لازم است که گزارش جلسات برگزار شده در اسرع وقت اطلاع رسانی و گزارش دهی شود.

وی تصریح کرد: برای پیشگیری از جرائم و تخلفات انتخاباتی و جلوگیری از ایجاد شبهات و تجمعات احتمالی لازم است که هیات نظارت انتخابات در روند بررسی و احراز صلاحیت ها، برنامه های توجیهی برای احزاب، فعالان سیاسی و گروه های کنش گر در عرصه انتخابات برگزار کرده و اطلاع رسانی لازم را انجام دهد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.