به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام حسن علیدادی سلیمانی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر کرمان با اشاره به ۹ دیماه با عنوان روز بصیرت و میثاق‌ با ولایت به وسیله امت اسلامی و بازخوانی فتنه ۸۸ افزود: مطالعه دقیق در رابطه با این حادثه و فتنه‌های شبیه آن و بعد از آن باید مورد توجه قرار گیرد.
وی اظهار داشت: یکی از بسترهای شکل گیری فتنه در آن سال این بود که فتنه‌گران بذرهایی را بکارند که این بذرها به سرعت نتیجه دهد، یکی از بذرها؛ بذر شک و تردید مردم نسبت به ارکان حاکمیت بود.
نماینده ولی فقیه در استان کرمان و امام جمعه کرمان با اشاره به اینکه در سال ۸۸ از ماه‌های قبل بذرهای شک و تردید پاشیده شد ادامه داد: ایجاد شبه در مورد سلامت نبودن انتخابات آینده یکی دیگر از بذرهای این فتنه بود.
حجت‌الاسلام علیدادی سلیمانی با بیان اینکه یک شبکه گسترده‌ در خارج از کشور و داخل بذر شک و تردید را در جامعه کاشتند گفت: نفوذ دشمن در فتنه ۸۸ از قبل از فتنه مشاهده می‌شد.
وی با بیان اینکه دو قطبی شدن جامعه بذر دیگر این فتنه بود و این امر هر روز در جامعه پررنگ‌تر می‌شد تصریح کرد: بخشی از مصاحبه‌ها و سخنرانی‌ها در راستای این امر در جامعه شکل گرفته بود و دوقطبی بودن جامعه یعنی فتیله فتنه‌ها را بالا کشیدن بودند.
امام جمعه کرمان با بیان اینکه ایجاد اخلاق بد در بین پیروز شدگان و شکست‌خوردگان در انتخابات بستر دیگر دشمنان سال ۸۸ بود بیان داشت: حضرت علی (ع) در این رابطه فرمودند؛ خودبرتری، فخرفروشی و به رخ دیگران کشیدن سبب ایجاد فتنه می‌شود.
حجت‌الاسلام علیدادی سلیمانی با بیان اینکه ماهیت فتنه تحریک احساسات و هیجانات است تا احساسات و عواطف بر جامعه حاکم شود گفت: هر جا این ماهیت تحریک شد آنجا بدانید که فتنه رشد می‌کند و این یکی از بخش‌های فتنه ۸۸ بود.
وی غبارآلوده کردن جامعه را یکی دیگر از بسترهای فتنه ۸۸ عنوان کرد و گفت: این امر سبب می‌شود تا میدان دید افراد جامعه نسبت به تشخیص حق از باطل کم شود که در فتنه ۸۸ این مهم رخ داد.
امام جمعه کرمان با بیان اینکه ورود خواص با سابقه و در دام افتادن آنها و خودشان را سردمدار کردن این فتنه یکی دیگر از بسترهای فتنه ۸۸ است گفت: در طول تاریخ ثابت شده که اگر خواص که سابقه طولانی مدت دارند به فتنه‌ها ورد نکند، فتنه رخ نمی‌دهد.
حجت‌الاسلام علیدادی سلیمانی با ببان اینکه به وجود آمدن درگیری‌ها در بی‌اعتماد کردن مردم نسبت به حاکمیت یکی دیگر از ماهیت‌های فتنه ۸۸ بود تصریح کرد: مدیریت فتنه به وسیله عوامل بیگانه یکی دیگر از ابعاد توطئه سال ۸۸ بود.
وی نقش بی‌بدلیل رهبری شجاع، آگاه، بصیر و مجاهد را یکی درس‌ها مهم فتنه ۸۸ عنوان و خاطرنشان کرد: رهبری با روشنگری‌های پی در پی توانست نقش حیاتی برای حضور مردم در ۹ دی ماه فراهم کند و مردم به دور از گرایش‌های حزبی و فقط به میثاق با ولایت به میدان آمدند.
امام جمعه کرمان همچنین با تبریک روز پرستار گفت: پرستاران عمر خود را در راستای خدمت به مردم می‌گذارند و نقش خطیری را در جامعه ایفا می‌کنند.
وی با اشاره به اینکه پنج نوع ترس (خوف) از خدا داریم که هر کدام یک مرحله‌ای از خدا ترسی هستند افزود: خداوند بر همه رفتارها و گفتارهای انسان در هر موقعیت، مقام و جایگاه ناظر است.
امام جمعه کرمان با اشاره به اینکه ترس از خداوند؛ ترس از اعمال و رفتار خودمان است گفت: خداوند مراقب همه کارهای ما است.
حجت‌الاسلام علیدادی سلیمانی با بیان اینکه براساس روایات ترس از خداوند انسان را به سمت اطاعت پیش می‌برد تصریح کرد: باید ترس از مسئولیت‌های فردی و اجتماعی داشته باشیم زیرا باید از این توانایی که خداوند به ما داده است؛ مواظب کنیم تا حق آن ادا شود.
 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.