شاهپور محمدی روز چهارشنبه در دیدار با استاندار کرمان افزود: ۸۰ درصد از این میزان مربوط به بخش دولت و مابقی بخش خصوصی و شهرداری‌ها بوده است.

وی با بیان اینکه راهکار تامین مالی از طریق بازار سرمایه از بانک سهل تر نیست اظهار داشت: سالانه افزون بر ۱۵ هزار میلیارد تومان برای بخش خصوصی تامین مالی می‌کنیم.

رییس سازمان بورس و اوراق بهادار کشور گفت: ماموریت ما ورود شرکت ها به بورس کالا و انرژی و تامین مالی پروژه های عمرانی و واحدهای تولیدی از طریق انتشار اوراق از تفاهمات ما با استان ها بوده است.

وی اضافه کرد: کرمان جزو استان های تاثیرگذار در حوزه های اقتصادی و سیاسی کشور تلقی می شود و در حوزه بازار سرمایه شرکت های کرمانی بی نظیر هستند و از این دست می توان به شرکت صنایع ملی مس اشاره کرد که در سال ۸۴ به بازار سرمایه وارد شد و در این بازار درخشید و اینک سود خوبی به سهام داران خود می دهد.

محمدی با بیان اینکه فرصت های خدادادی و منابع انسانی ارزشمندی در استان کرمان وجود دارد گفت: بازار سرمایه با پذیرش و انتقال اوراق موجب کاهش نرخ تامین مالی واحدهای تولیدی و تسهیل و تسریع تامین مالی طرح ها می شود.

وی ادامه داد: زیره و پسته کرمان در بورس کالا قرار گرفته و آمدن خرما به تابلوی بورس می تواند محصولات اصلی استان را رونق بخشد و کشاورز به درآمد اصلی خود برسد و دست واسطه ها قطع شود و جایگاه کشور با بورس در تابلو و جلوی چشم مردم قرار می گیرد.

رییس سازمان بورس و اوراق بهادار کشور با بیان اینکه سالم ترین مکان برای فروش محصولات تولیدی بازار سرمایه است که منابع جامعه را به مسیر صحیح هدایت می کند گفت: انرژی استان کرمان ازجمله تولید برق و زغالسنگ به عنوان منبع مهم و نیروگاه ها می تواند به بازار بورس انرژی کشور وارد شوند.

وی تصریح کرد: بازار سرمایه با ارزیابی ۱۰ ساله از ملک، بانک، سکه و دلار درامد بیشتری داشته است لذا باید ورود به این بازار فرهنگسازی شود و شرکت های کارگزاری و اتاق بازرگانی به جا افتادن فرهنگ صحیح سرمایه گذاری کمک می‌کنند و از مردم درخواست دیدن آموزش های سرمایه گذاری متنوع و پرهیز از شایعات را داریم.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.