احسان عراقی‌زاده روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: نیروهای راهدار و خودروهای راهداری از ۴۸ ساعت پیش برای جلوگیری از انسداد محورهای ارتباطی استان کرمان به حالت آماده‌باش درآمدند و ۱۶۵ خودروی سنگین و نیمه سنگین و ۳۷۰ نفر پرسنل برای مقابله با سیل و آب گرفتگی در محورهای مواصلاتی این استان مستقر شده‌اند.

وی اظهار داشت: احتمال وقوع سیل در محورهای ارتباطی شهرستان های راور، زرند و کوهبنان به علت کوهستانی بودن و شدت بارندگی‌ها بیش از سایر نقاط است و محور شریانی و ترافیکی سیرجان - شهربابک - انار هم به صورت لحظه ای کنترل می‌شود لذا نیروهای راهدار با دستگاه‌های خود در این محورها مستقر شدند و آمادگی مقابله با هرگونه حادثه طبیعی سیل و آبگرفتگی را در این راه‌های ارتباطی دارند.

معاون راهداری اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمان گفت: بارندگی‌ها در آخرین وضعیت تقریباً در تمامی استان کرمان مشاهده می شود و شدت بارش باران در محورهای کرمان - ماهان - بم - دهبکری، کرمان - بافت - ارزوئیه، کرمان - رفسنجان - انار و سیرجان - شهربابک - انار بسیار است.

وی با تاکید بر اینکه اینکه استان کرمان در حال حاضر آمادگی کاملی برای مقابله با سیل دارد تصریح کرد: اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمان از ۴۸ ساعت پیش با ستاد مدیریت بحران و طی روزهای گذشته با هواشناسی برای بررسی جوانب سیل هماهنگ بوده و برنامه‌ریزی لازم در مقابله با حوادث احتمالی روزهای آتی انجام شده است.

عراقی‌زاده عنوان کرد: بارش‌ها از ساعت ۱۶ روز گذشته در گردنه کفنوئیه واقع در محور کرمان - بافت و شهرستان رابُر به صورت برف سنگین گزارش شده که راهداران با نمک‌پاشی، یخ زدایی و تیغ زنی نگذاشتند حتی لحظه‌ای این محورها مسدود بمانند.

وی افزود: خوشبختانه با اقدامات انجام شده تاکنون بارندگی‌های استان کرمان موجب انسداد هیچ یک از محورهای ارتباطی اصلی نشده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.