سعید برخوری روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: برای مبارزه با آفت ملخ نیازمند تجهیزات و اعتبارات مالی هستیم.

وی با بیان اینکه ملخی که تا چند روز دیگر وارد کشور می‌شود به‌ دلیل شرایط آب و هوایی فعلا تخم‌ریزی ندارد، اظهار داشت: این زمان فرصت مناسبی است تا بتوانیم ملخ‌ها را از بین ببریم.

رییس سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان افزود: این نوع ملخ، پروازی بوده و سمپاشی آن بسیار سخت است و باید شبها و یا صبح زود این حشره را نابود کرد.

وی ادامه داد: اگر این ملخ‌ها تخم‌ریزی کنند هر کدامشان به ۳۰۰ ملخ تبدیل شده و شرایط مبارزه سخت‌تر می‌شود.

برخوری به گزارش سازمان فائو در زمینه افزایش هجوم ملخ‌ها اشاره کرد و گفت: طبق پیش بینی‌ها، شاهد افزایش سه برابری هجوم ملخ‌ها به منطقه جنوب کرمان خواهیم بود.

وی اظهار داشت: دسته‌ اول ملخ‌ها تا چند روز دیگر از سمت پاکستان وارد خاک ایران و منطقه جازموریان در جنوب استان کرمان می‌شود.

رییس سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان با تاکید بر اینکه برای مبارزه با ملخ‌ها با کمبود اعتبارات مواجه هستیم و امسال شرایط ما بسیار دشوار است، افزود: با وجود اینکه سال گذشته برای مقابله با ملخ‌ها تلاش زیادی شد و اثرگذار هم بود، امسال اعتبارات هزینه‌ای ما کاهش پیدا کرده است.

 وی با بیان اینکه رفتار ملخ را می‌شناسیم و با برگزاری جلسات کارشناسی برای مقابله با این حشرات کار علمی و کارشناسی شده است، افزود: در سال جاری هشدار وقوع بحران وجود دارد و ما از اکنون هشدار می‌دهیم که باید اعتبار تخصیص و امکانات لازم فراهم شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.