سیدمهدی قویدل روز شنبه در تشریح عملکرد و شیوه کار اورژانس قضائی و واحد سازش دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان زرند افزود: اعضای اورژانس قضائی همراه با پلیس به محل اعلام وقوع جرم اعزام می شوند تا در صورت امکان در همان محل با سعی در اصلاح ذات البین کنند و مقدمات صلح و سازش را فراهم آورند.

وی اظهار داشت: در جامعه کنونی موضوع عدالت کیفری برای کاهش جرائم و کاهش جمعیت کیفری به تنهایی کار ساز نبوده و کارشناسان، جامعه شناسان و جرم شناسان معتقدند در کنار عدالت کیفری باید عدالت ترمیمی با نگاه اصلاح گرایانه و مشارکت های اجتماع محور در دستور کار قرار گیرد.

این مقام قضائی تصریح کرد: به منظور تحقق و اجرایی کردن امر پیشگیری در تکمیل بحث قضا زدایی و در راستای سیاست های کلان قوه قضائیه و تاکیدات حضرت آیت الله رئیسی، ریاست قوه قضائیه مبنی بر کاهش ورودی پرونده ها ،طرح اورژانس سازش در دادسرای عمومی و انقلاب زرند از خرداد امسال در این شهرستان  اجرایی شده است.

قویدل خاطرنشان کرد: در این طرح، شکایت های قابل گذشت قبل از تشریفات قانونی و پیش از پرداخت هرگونه هزینه دادرسی از سوی شکات، به واحد سازش دادسرا هدایت می شوند و در آنجا اقدامات لازم در راستای ایجاد صلح وسازش با قید فوریت انجام می پذیرد.

وی تصریح کرد: تیم سازش متشکل از افسران مجرب پلیس، اعضای باتجربه شوراهای حل اختلاف و با حضور یکی از روحانیون و معتمدین و متنفذین محلی است به موضوع ورود می کند و اکثر پرونده ها را بدون مداخله کیفری و با مشارکت مشاورین به صلح و سازش ختم می کنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.