به گزارش روزز یکشنبه ایرنا، سید مهدی قویدل بر ضرورت راه اندازی اورژانس سازش تاکید کرد و افزود: اورژانس سازش به منظور تحقق و اجرایی کردن امر پیشگیری در تکمیل بحث قضاء زدایی و در راستای سیاست های کلان قوه قضائیه و تاکیدات ریاست قوه قضائیه مبنی با کاهش ورودی پرونده های این واحد در دادسرای عمومی و انقلاب زرند تشکیل شده است.

این مقام قضائی ادامه داد: در این طرح، شکایت های قابل گذشت قبل تشریفات قانونی و پیش از پرداخت هرگونه هزینه دادرسی از سوی شکات، به واحد سازش دادسرا هدایت می شود و اقدامات لازم در راستای ایجاد صلح و سازش با قید فوریت انجام می شود.

وی اظهار داشت: تیم سازش که متشکل از افسران مجرب پلیس، اعضای باتجربه شوراهای حل اختلاف و با حضور یکی از روحانیون،  معتمدین و متنفذین محلی است به پرونده ورود می کند و بیشتر پرونده ها را بدون مداخله کیفری و با مشارکت مشاوران به صلح و سازش ختم می کند.

قویدل اعلام کرد: در ۵۰ روز نخست تشکیل این واحد ۱۷۸ فقره شکایت به آن ارجاع شد که ۱۰۰ فقره از این شکایات با صلح و سازش و بدون پرداخت هیچ هزینه ای خاتمه پیدا کرد.

وی در خصوص نحوه کار اورژانس سازش در زرند گفت: با استفاده از ظرفیت اعضای شوراهای حل اختلاف و واحد پیشگیری، مشاوره و سازش می توان افرادی همراه با پلیس به محل اعلام وقوع جرم اعزام کرد و حتی المقدور در همان محل با طرفین صحبت و مقدمات صلح و سازش را فراهم آورد.

دادستان زرند تصریح کرد: در حال حاضر موضوع عدالت کیفری برای کاهش جرائم و کاهش جمعیت کیفری به تنهایی کار ساز نبوده و کارشناسان، جامعه شناسان و جرم شناسان معتقدند در کنار عدالت کیفری باید عدالت ترمیمی با نگاه اصلاح گرایانه و مشارکت های اجتماع محور در دستور کار قرار گیرد.

۳۰۲۹

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.