به گزارش خبرنگار ایرنا، آیین اختتامیه دهمین جشنواره شعر و داستان جوان سوره یادواره عبدالغفار وارستگان شاعر و ادیب کردستانی متخلص به «نازک بین سنه» شامگاه یکشنبه با حضور جمع زیادی از شعرا و نویسندگان در سالن شماره 2 پردیس سینمایی بهمن سنندج برگزار شد.
** ارسال 189 اثر به جشنواره
رئیس حوزه هنری کردستان در این آیین از ارسال 189 اثر در 2 بخش شعر و داستان کُردی و فارسی به دبیرخانه جشنواره اشاره کرد و گفت: از مجموع آثار ارسال شده 117 اثر در بخش شعر و 72 اثر نیز در بخش داستان بود.
امین مرادی هدف از برگزاری این جشنواره را کشف، شناسایی و جذب استعدادهای جوانان و نوجوانان، تبادل اندیشه و تجربه در بین این قشر و برجسته سازی بزرگان شعر، ادب و عرفان اعلام کرد.
وی وجه تمایز حوزه هنری با سایر دستگاه ها را تولید محور بودن و تلاش برای کشف استعدادها دانست و افزود: برگزاری این جشنواره نیز در همین راستا است و امید می رود پله ای برای کشف استعدادهای بیشتر باشد.

** برخی هنرمندان با هنر خود در جامعه تحول ایجاد کردند
یکی از شعرا و نویسندگان کردستانی نیز در این آیین با اشاره به نقش هنر در توسعه و پیشرفت جامعه اظهار داشت: برخی از هنرمندان کردستانی با استفاده از ظرفیت های هنری خود تحولات بزرگی در جامعه ایجاد کرده اند.
کامبیز کریمی اضافه کرد: یکی از این هنرمندان عبدالغفار وارستگان شاعر و ادیب کردستانی متخلص به نازک بین سنه بود که با استفاده از زبان شعر سال ها به حوزه هنر استان خدمت کرد.
وی با بیان اینکه در آثار استاد وارستگان همواره رگه هایی از طنز مشاهده می شد و شعرهایش روایت محور بود، گفت: اینگونه انسان ها فقط متعلق به خانواده خود نیستند بلکه به جامعه تعلق دارند و از حوزه هنری و خانواده این شاعر و ادیب کردستانی انتظار می رود آثار بجا مانده از ایشان را چاپ و در اختیار جامعه قرار دهند.

** گرامیداشت و یادواره خاطره نازک بین سنه
یکی از ویژگی های جشنواره شعر و داستان جوان سوره این است که در لابلای برگزاری تمام دوره های آن به معرفی یک نفر از هنرمندان و آثارشان به مردم پرداخته شده است.
در دهمین دوره این جشنواره قرعه به نام استاد وارستگان متخلص به نازک بین افتاد که در ادامه این آیین و پس از قرائت شعر توسط دو نفر از برگزیدگان جشنواره با اهدای لوح تقدیر و هدایایی از خانواده این شاعر و ادیب کردستانی تجلیل و یاد ایشان گرامی داشته شد.

** تجلیل از برترین های جشنواره
بخش پایانی آیین اختتامیه دهمین جشنواره شعر و داستان جوان سوره تجلیل از برگزیدگان جشنواره در دو بخش شعر و داستان کُردی و فارسی بود.
در این آیین و براساس رای هیات داوران جایژه ویژه بخش داستان به محمد امین منصوری از ایلام اختصاص پیدا کرد.
هیات داوران در بخش داستان کُردی نیز محمد آقه از سنندج، مهران مهتری از سقز و زانیار درخشانی از مریوان را بدون تقدم و تأخر شایسته تقدیر شناختند.
در بخش داستان فارسی نیز شهناز ژولیده، خاطره محمدی و ژوان رحیمی هر سه از سنندج به ترتیب حایز مقام های اول تا سوم شدند.
در بخش ویژه شعر فارسی نیز هیات داوران بنفشه بازوند از سنندج را شایسته تقدیر معرفی کردند.
همچنین در این بخش میدیا حسنی و نیلوفر ملایی هر دو از سنندج به ترتیب مقام اول و دوم را کسب کردند، این بخش مقام سوم نداشت.
در بخش شعر کُردی نیز مقام اول به سمیرا صلاحی از سنندج، مقام دوم به ژیلا صفایی از دیواندره و مقام سوم به علی حسین پور از ایلام اختصاص پیدا کرد.
دهمین جشنواره شعر و داستان جوان سوره کردستان همزمان با هفته هنر انقلاب در محل پردیس سینمایی بهمن سنندج برگزار و با معرفی نفرات برتر بخش های مختلف بکار خود پایان داد.
7348/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.