رضا اردکانیان روز دوشنبه در مراسم بهره برداری  فاز دوم تصفیه خانه شهر کرمان و پروژه سرمایه گذاری تکمیل تاسیسات فاضلاب شهر کرمان در جمع خبرنگاران افزود: تصفیه خانه فاضلاب یکی از شاخص های توسعه یافته روز در دنیا است و  نقش مهمی در سطح ارتقای بهداشت عمومی و نیز یک منبع مهم برای مصارف صنعتی به شمار می رود که می تواند در توسعه کشاورزی نیز تاثیرگذار باشند.

وی دضمن قدردانی از نمایندگان مجلس گفت: نمایندگان استان کرمان معرف واقعی روحیه بردبارانه مردم این خطه و همچنین در عین حال در سطح ملی تاثیرگذار و پیگیر جدی مسائل حوزه های انتخابی هستند و از جمله مواردی که به جد دنبال می کنند بحث تامین آب است.

اردکانیان همچنین ابراز داشت: آب شرب مورد نیاز در افق ۱۴۲۵ در بازه زمانی ۳۰ ساله از منابع خارج حوزه تامین می شود و برای صنعت هم همانگونه که شروع شده است از منابع دریا استفاده و توسعه پیدا خواهد کرد.

وی افزود: افق ۳۰ ساله به این معناست که فرصت کافی داریم تا با اصلاح شیوه های مصرف و با اتخاذ روش های مناسب در بخش کشاورزی بتوانیم ضمن حفظ سطح اشتغال لازم در این بخش بتوانیم با معیشت کشاورزان و امنیت غذایی منابع قابل توجهی از آب را در آن به مقیاس میلیاردها مترمکعب در بخش کشاورزی در قسمت های خشک و کم آب صرفه جویی کنیم.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.