به گزارش ایرنا ، با حضور علیرضا اورنگی معاون وزیر و رئیس سازمان امور اراضی کشور، علی مراد اکبری معاون آب و خاک وزیر جهاد کشاورزی و جمعی از مسئولان استان نخستین طرح آبیاری تحت فشار ۱۶۵ هکتاری باغ پسته با هزینه کرد یکهزار و ۲۰۰ میلیون ریال اجرایی و بهره برداری رسید که برا ی۱۷ نفر روز کار اشتغال ایجاد کرده است.

همچنین طرح مجتمع دامپروری ۳ واحدی با اعتباری بالغ بر۱۰میلیارد تومان در شهرستان رفسنجان به بهره برداری رسید که در ۲ واحد آن ۴۰۰ رأس گوسفند رومانف و در واحد سوم آن ۵۰۰ رأس شامل بز سانن و بز آمیخته وجود دارد و برای ۱۵ نفر به طور مستقیم اشتغالزایی شده است.

واحد بسته‌بندی پسته واقع در شهرک تخصصی پسته نیز با اعتباری بالغ بر ۱۵ میلیارد تومان در زمینی به مساحت ۳ هکتار و اشتغالزایی برای ۴۰ نفر به بهره‌برداری رسید. 

طرح اجرای آبیاری تحت فشار در مساحت ۹۸ هکتار در شهرستان رفسنجان با اعتباری بالغ بر ۱۷ میلیارد ریال که ۱۰ میلیارد آن بلاعوض دولتی و هفت میلیارد آن از سوی سرمایه‌گذاری بخش خصوصی به بهره برداری رسید.

 معاون آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی در جریان افتتاح پروژه ۱۶۵ هکتاری آبیاری تحت فشار در شهرستان انار  گفت: رویکرد بهینه کردن مصرف آب در کشور بر پایه توسعه روش‌های میکرو در زراعت و باغبانی در دستور کار این معاونت قرار گرفته است و برای تحقق این مهم در استان کرمان هیچ محدودیتی برای توسعه روش‌های آبیاری با توجه به اینکه این استان کم آب است، وجود ندارد.

بازدید از طرح گاوداری صنعتی یکهزار رأسی در انار

معاونین وزارت کشاورزی همچنین از گاوداری صنعتی یکهزار رأسی در شهرستان انار بازدید کردند .

مجری این طرح در حاشیه این بازدید به خبرنگار ایرنا گفت: این گاوداری با هزینه کرد ۵۰۰ میلیارد ریال اجرایی شده و سبب اشتغالزایی برای ۱۸ نفر به صورت مستقیم شده است.

سیدجلال هجری افزود: این گاوداری هم‌اکنون با داشتن قریب به یکهزار رأس گاو با تجهیزات پیشرفته و در مجموع روزانه بیش از ۱۲تن شیر تولید می‌کند.

وی بیان داشت:گاوداری یاد شده در ۲ سال نمونه کشوری و پنج سال نمونه استانی انتخاب شده که اصول تغذیه و تمامی استانداردهای سرمایشی و گرمایشی را رعایت کرده است.

در این بازدید ضمن تقدیر و تجلیل از سیدجلال هجری مجری این طری بر حمایت از صنعت دامداری و تولید محصول سالم و رعایت استانداردهای بهداشتی تأکید شد.

شهرستان انار در ۲۱۰ کیلومتری و رفسنجان در ۱۰۰ کیلومتری مرکز استان کرمان قرار دارند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.