حجت الاسلام حسن علیدادی سلیمانی در خطبه های نماز این هفته کرمان  افزود: آمریکا با هر کسی وارد مذاکره و مصالحه شده  تنها معاهده را امضا کرده است ولی در اصل کارش خیانت ، جنایت، تهدید و استثمار است و خیانت های بارز و مشخص آمریکا حتی در مورد دوستانش نیز صدق می کند .

وی ادامه داد:  از شاه در زمان طاغوت کسی بیشتر  تسلیم آمریکایی ها نشد و هر آنچه خواستند غارت و سوء استفاده و چپاول کردند و وقاحت آن ها تا جایی بود که به صراحت این غارت را اعلام کردند.

نماینده ولی فقیه در استان کرمان با بیان اینکه آمریکا با هر کشوری که مقابلش ایستاد و اظهار توانمندی کرد علیه آن هر روز نقشه کشیدند گفت: آمریکا تنها پای میز مذاکره با آن کشورهایی که خواهان مذاکره اند می نشیند و جز تعدادی عکس که در تاریخ ماندگار باشد چیزی از برگزاری مذاکره دریافت نمی شود و به هیچکدام از تعهدات خود عمل نمی کنند.

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی با اشاره به تاریخ قبل و بعد از انقلاب اسلامی گفت: در قبل از انقلاب اموال کشور به غارت برده شد و غرور ملی کشور دچار چالش شد و آن را مورد هجمه قرار دادند و علیرغم همه امتیازاتی که به آمریکا داده شد شاه هیچ تصمیمی در جغرافیای ایران نمی توانست بگیرد.

وی افزود: شاه با همه سرسپردگی و بیچارگی و بدبختی نیز اذعان داشت که این همه سرویس و امتیاز دادیم اما هیچکدام حاضر نمی شوند ما یک جا تصمیم بگیریم.

وی با اشاره به تاریخ بعد از انقلاب گفت: دشمن از همان روزهای اول دشمنی را با ما شروع کرد و رژیم طاغوت به قتل و کشتار مردم پرداختند و وقتی شاه فرار کرد اجازه محاکمه نیز ندادند و بعد از انقلاب نیز شیطنت های دیگری را چون تحریم و جنگ هشت ساله را  در دستور کار خود قرار دادند.

نماینده ولی فقیه در استان کرمان با اشاره به تهدیدهای مختلف علیه امنیت ایران گفت: بعد از دوران دفاع مقدس روی کار آمدن دولت های مختلف همگی شعارهایی دادند و تلاش در شعارزدایی شد و دشمن نیز تحریم رها را وسیع تا جایی که رییس جمهور وقت را تحریم کرد.

وی افزود: وقتی شعار گفت و گوی تمدن ها داده شده آن ها ایران را مرکز شرارت نامیدند و وقتی دولت یک مقدار گرایش پیدا کرد که مذاکره کند تحریم های لایه لایه را علیه ایران شروع کردند و اتفاق برجامی که نفس گیر و وقت گیر که ماه ها و روزها روی آن ها کار شد اما با کمال وقاحت از برجام بیرون امدند .

وی اضافه کرد: البته کشورهای دیگر نیز در شعار  با ما هستند چرا که آن ها نیز هیچکدام به تعهداتشان عمل نکردند و تنها می خواهند کشور را معطل کنند.

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی با توجه به دو دیدگاه که مذاکره باید انجام شود یا انجام نشود گفت: هر دو نگاه کشور الان اعتقاد دارد که با آمریکایی ها هیچ وقت نمی توان مذاکره کرد.

وی با تاکید بر اینکه اساتید دانشگاه و مراکز علمیه باید مصادیق متعدد خیانت آمریکا را بگویند و واقعیت حدیث استکبار را در راس آمریکا باز کنند گفت: جمهوری اسلامی ایران با قدرت، شجاعت و مقاومت راه خود را ادامه دهد چرا که هزینه سازش بالاتر از هزینه مقاومت است و در مقاومت است که پیروزی از آن ما خواهد شد.

وحدت، همدلی و همراهی اصل اساسی و نیاز جدی دین در جامعه اسلامی است

امام جمعه کرمان  با اشاره به شروع هفته وحدت و ولادت پیامبر اعظم (ص) گفت: وحدت، همدلی و همراهی اصل اساسی دین و نیاز جدی در جامعه اسلامی است.

حجت الاسلام  علیدادی‌سلیمانی با توصیه نمازگزاران به رعایت تقوی الهی گفت:  دشمنان خواهان نابودی وحدت جهان اسلام هستند و کمر بسته اند تا جدایی را بین گروه های مسلمان به وجود آوردند و آن ها را مقابل هم قرار دهند.

وی در ادامه گفت: مراکز، مجامع علمی و سیاسی، آن ها که اهل تحلیل و توان تحلیل را دارند در درون تشکل ها در جلسات مختلف مساله سازش با دشمن را مورد بررسی جدی قرار داده و آن را بازنگری کنند.

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی افزود: معاد واقعیت‌ها را برای انسان‌ها آشکار می‌کند و کسی که از صحنه معاد غافل بماند دچار غفلت خواهد شد.

امام جمعه کرمان با بیان اینکه در قیامت هر کسی با هر که علاقمند است محشور خواهد شد گفت: در دو دسته از آیات قرآن این واقعیت برای ما بیان می شود که پیشوا در جلوی پیروان خود در قیامت حرکت می کند و یا در جای دیگری می گوید که هر کسی و هر گروهی با امام خود محشور و به صحنه می آید و چقدر زشت و ناپسند است برای آنانکه که آبشخور آن ها آتش است و پیشوایشان آن ها را به دنبال خود به آتش می کشند.

وی با توجه به نقش فوق العاده وحدت و فرمایش علی علیه السلام گفت: رهبری جامعه به ولایت مهم ترین رکن و از برخی ارکان مشهور نیز جایگاهش محکم تر و قوی تر است و تاریخ را که نگاه می کنیم می بینیم که چه قوم هایی که در تاریخ رهبران لایق و الهی پیدا کردند و در ردیف اول انسان ها و اقوام خوب قرار گرفتند و همان قوم در تاریخ رهبران نالایق پیدا کردند در پست ترین مقام ها قرار گرفتند.

وی نقش رهبری و ولایت را کاملا ممتاز اعلام کرد و گفت: قرآن کریم انسانی را مورد ستایش قرار می دهد که در زندگی فردی و اجتماعی خود امام واقعی را خوب بشناسد و رهبر الهی را پیشوای خود انتخاب کند و بالعکس آن انسانی که ظلم و جور  را دنبال می کند یک انسان تجاوزگر است که قرآن این انسان را به شدت مورد نکوهش قرار گرفته است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.