امام جمعه زنجان گفت: استعمارگران، اسلام‌زدایی برای سلطه به کشورهای مسلمان را در پیش گرفتند.


به گزارش ایسنا، منطقه زنجان، آیت‌الله علی خاتمی در خطبه‌های این هفته نمازجمعه، اظهار کرد: ۲۱ تیرماه سالروز قیام خونین مردم مشهد برای مقابله با توطئه کشف حجاب استعماری رضاخان است که موضوع کشف حجاب به واسطه بیگانگان بر کشور تحمیل شده بود.


وی تصریح کرد: دشمن و استعمارگران برای تصرف و تسلط بر کشورها جنگ، خونریزی و کشت و کشتار را راه می‌اندازند اما وقتی دیدند که با جنگ و خونریزی به جایی نمی‌رسند، دست به توطئه‌های دیگر در قالب ناتوی فرهنگی و جنگ‌نرم زدند.


خطیب نمازجمعه زنجان یادآور شد: انگلستان وقتی پی برد آن‌طور که می‌خواهد نمی‌تواند بر کشورهای مسلمان چیره شود، تصمیم به اسلام‌زدایی گرفت و تلاش کرد روح اسلام، محتوا و اندیشه اسلام را از بین ببرد. توحید، مبارزه با ظلم و تسلیم پروردگار بودن از ویژگی‌های جوامع اسلامی است و این روباه پیر دریافت که هرگز نمی‌تواند به مسلمانان چیره شود.


آیت‌الله خاتمی، ایران، ترکیه، افغانستان و پاکستان را کشورهای هدف استعمارگران برای زدن اسلام از چهره جامعه برشمرد و گفت: انگلیسی‌ها در ایران رضاخان را روی کار آوردند و او نوکر بی‌جیره انگلیس بود. دستاورد رضاخان از سفر خود به ترکیه در راستای مذهب‌زدایی و اسلام‌زدایی بود. این توطئه استعماری بعضی خانم‌ها را سال‌ها خانه‌نشین کرد.


خطیب نمازجمعه زنجان با اشاره به اینکه انگلیس و آمریکا در ارتباط با ایران پرونده‌های سیاه متعددی دارند، ادامه داد: در جنگ جهانی اول، ایران توسط نیروهای انگلیس اشغال شد، شبانه نیروهای انگلیس از انبارها گندم‌‌ها را خالی و قحطی ایجاد کردند. قرارداد استعماری ننگین منعقد شد و ارتش ایران توسط مستشارالدوله انگلیسی تعلیم می‌دید.


وی افزود: در دوران دفاع‌مقدس یکی از حامیان رژیم بعثی بودند. بعد از جنگ تحمیلی نیز سفارت انگلیس کارنامه سیاهی دارد که فتنه ۷۸ و ۸۸ نمونه‌ای از آن‌ها است اما نتیجه مقاومت، پیروزی را دربردارد.


نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان یادآور شد: غربی‌ها مسئله برجام را به شورای حکام بردند و نتیجه‌ای از آن نگرفتند، می‌خواستند اجماع جهانی را علیه ایران کنند و ایران سربلند بیرون آمد؛ چراکه منطق قرآن و اهل‌بیت (ع) بر جمهوری اسلامی حاکم است.


امام جمعه زنجان تصریح کرد: برخی برای از بین بردن غیرت، توسعه فساد و افزایش بی‌بند و باری در جامعه دست به جنگ‌نرم، شبیخون فرهنگی و تهاجم فرهنگی می‌زنند، کاری می‌کنند تا تشدید به حرام‌خواری شود و برای براندازی نظام، حجاب را سست می‌کنند، آن‌ها می‌دانند که دیگر با لشکرکشی جواب نمی‌گیرند و دست به نفوذ فرهنگی زدند اما از این راه نیز پیروز نخواهند شد.


وی در ادامه به ۲۱ تیرماه سال ۶۱، آغاز عملیات بزرگ رمضان اشاره کرد و گفت: بعد از این عملیات، زمینه پیروزی در عملیات‌های دیگر فراهم شد.


آیت‌الله خاتمی خاطرنشان کرد: ۲۶ تیرماه شروع به کار شورای نگهبان توسط امام راحل است. شورای نگهبان از ارکان اصیل نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران برای صیانت از اسلامیت نظام بوده و وظیفه سنگینی بر عهده دارد و چشم بیدار و هوشیار لازم است تا حافظ شرعی بودن تصمیمات و سلامت اعتقادی قوانین باشد.


وی همچنین شورای نگهبان را عامل بازدارنده ورود ناخالص به ارکان نظام عنوان کرد.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.