به گزارش ایرنا، علی کرمی شامگاه دوشنبه در همایش پدافند غیرعامل در سالن فجر مجتمع مس سرچشمه رفسنجان بیان کرد: مجتمع مس سرچشمه به عنوان یک شاخص قوی است که در تولید مس در خاورمیانه نظیر ندارد .

وی افزود: ممکن است دشمن از هر قدرت هوشمندی از جمله پهبادها برای از بین بردن این منابع مهم استفاده کند؛ و ذخایر و منابع کاری مار را هدف قرار دهد پس باید مراقبت لازم انجام گیرد .

کرمی با بیان این مطلب که تهدیدات انسان ساز با توجه به توسعه روز افزون فناوری در حال تغییر چهره است، تصریح کرد:این روزها  برخی پهبادها در فروشگاه های اسباب بازی به فروش می روند که می توانند با برد ۲ کیلومتر پرواز کنند.

وی ادامه داد: تهدیدات در زمینه پزشکی  و ایمنی در حال تغییرات است یکی از مهمترین تهدیدات کلان دنیا پس از سایبری ،  تهدیدات بیوتکنولوژِی یا زیستی است.

این محقق دانشگاه تصریح کرد: دشمن متوجه شده که در حوزه تهدیداتِ سخت حریف ما نشده  و با اقدامات نظامی بر علیه ما نتوانست کاری بکند و  بر اساس اطلاعات موجود در همه زمینه ها دست بردار نیست و چهره تهدیداتش را عوض کرده و جنگ سخت را به جنگ نیمه سخت، نرم و هوشمند تبدیل می کند .

کرمی با بیان اینکه آمریکا واژه قدرت هوشمند را به کار می برد و گفته است که ما از تمام مولفه های هوشمند علیه ایران استفاده می کنیم گفت: مولفه های قدرت آمریکا شامل علم و تکنولوژی و فناوری است و دامنه نفوذ و اشرافش بر منطقه است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.