محمدصادق بصیری شامگاه دوشنبه در همایش پدافند غیرعامل در محل سالن فجر مجتمع مس سرچشمه بیان کرد: استان کرمان پایلوت پدافند غیرعامل در کشور است و تنها استانی  می باشد که طرح های پدافند غیرعامل را نهایی کرده و به مرحله مصون سازی رسانیده است.

وی همچنین با گرامی داشت روز ۱۳ آبان گفت: این روزبا داشتن نکات تاریخی ارتباطی معنادار با پدافند غیرعامل دارد.

بصیری ادامه داد: تهدید دشمن علیه ایران از سال ۴۳ بوده   که با تلاش ها و مجاهدت های بسیاری، دانش آموزان در ۱۳ آبان سال ۵۷ در اعتراض به جنایت های آمریکا تظاهرات کردند و تعدادی هم به شهادت رسیدند.

بصیری تصریح کرد: در سال ۵۸ نیز تعدادی دانشجویان خط امام لانه جاسوسی آمریکا را تسخیر کردند که بیان اقتدار سیاسی و انقلابی بود.

وی ادامه داد: پدافند یعنی داشتن اقتدار در همه عرصه ها بنابراین ما که میراث دار تلاش ها و مبارزات انقلابیون هستیم زمانی می توانیم حرف برای گفتن داشته باشیم که ضمن داشتن روحیه تواضع اسلامی اقتدار هم داشته باشیم.

این مسئول گفت: امروز پدافند غیرعامل در کشور جایگاه خوبی را دارد و تمام تهدیدات را رصد کرده و امکانات جهت مصون سازی نیز آماده سازی شده است.

وی اظهار داشت: فناوری ها نیز که هر روز پیچیدهتر می شوند لذا پدافندغیرعامل هم برای مقابله با تهدیدات در این زمینه باید کارآمدتر وعلمی و به روزتر باشند.

بصیری گفت : اقداماتی که توسط نیروهای مسلح و جان بر کف سپاه پاسداران، ارتش ونیروهای انتظامی انجام  می گیرد مشکلات امنیتی نداریم و کویر ما با حضور همین نیروها در حال تبدیل شدن به فرصت است.

وی با اشاره به اینکه مجتمع مس سرچشمه چشم وچراغ صنعت کشور است افزود: در سال تولید و رونق هستیم  و با همکاری کارکنان، مدیران و کارگران این صنعت بر پایه صنعت بسیار خوب و پیشرفته است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.