به گزارش ایرنا، مجتبی زینی وند روز شنبه در آئین بازگشایی سال تحصیلی 97 - 96 مدارس با اشاره به اهمیت نقش آموزش و پرورش در قرن دانش و دانایی گفت: آموزش و پرورش در کنار خانواده برای رسیدن به تربیت نسلی متدین، مومن، خداجو و خلاق تلاش می کند.
وی ادامه داد: آغاز سال تحصیلی مقارن با هفته دفاع مقدس است و در این فرصت باید از کسانی یاد کنیم که برای آرامش و امنیت این سرزمین ارزشمند ترین دارایی های خود را در طبق اخلاص نهادند.
معاون وزیر آموزش و پرورش تاکید کرد: معلمان نیز باید سلحشوری های زمندگان در دوران دفاع مقدس را تبیین کرده و حقیقت جویی، حریت، حق طلبی و دفاع از مظلومان را که از آموزه های عاشورا است، بیان کنند.
زینی وند به دانش بنیان بودن آموزش ها نیز تاکید کرد و گفت: ایجاد توانمندی در دانش آموزان با مهارت آموزی نیز مورد تاکید آموزش و پرورش است.
وی مشارکت جویی و تحول گرایی را از دیگر اهداف برنامه ریزان نظام آموزشی دانست و ادامه داد: مرکز ثقل تولید و دانش در آموزش و پرورش است و از همین رو رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار با فرهنگیان با جدیت به دنبال تحول در آموزش و پرورش هستند.
وی خاطرنشان کرد: اگر مسئولان صنعت به دنبال صنعت پویا هستند و به دنبال نیروی متخصص برای آینده هستند، باید در مدرسه سرمایه گذاری کنند.
این مسئول با اشاره به نقش آموزش و پرورش در کاهش آسیب های اجتماعی، گفت: اقتصاد پویا، امنیت پایدار، شهروند پاسخگو، رعایت حریم ها و حرمت ها در جامعه با اموزش و تربیت دست یافتنی خواهد بود.
وی تاکید کرد: باید تربیت را از دوران ابتدایی به نحوی از اول ابتدایی انجام دهیم که آسیب اجتماعی ایجاد نشود.
وی خاطرنشان کرد: محدودیت منابع، افزایش انتظارات روز افزون جامعه از معلم و نظام تعلیم و تربیت ایجاب می کند که همه به این نهاد کمک کنند.
زینی وند گفت: در شاخص های عمومی و اختصاصی استان کرمان رتبه بسیار خوبی داشته و به عنوان مثال رتبه ارزیابی مدیران این استان 21 به هشتم ارتقاء یافته است که با این پتانسیل و ظرفیت بسیار خوب استان این رتبه بهبود خواهد یافت.
وی با بیان اینکه استان کرمان در جذب مشارکت های مردمی رتبه دوم کشوری را دارد، افزود: استان کرمان رتبه اول جشنواره خوارزمی کشور را به خود اختصاص داده است.
وی با بیان اینکه نگاه توسعه گرای استاندار کرمان موجب تعالی این استان شده است ادامه داد: بیش از 500 میلیارد تومان در چند سال گذشته برای مسائل فرهنگی در استان کرمان هزینه شده است که نشان از توجه استاندار کرمان به این حوزه دارد.
در سال تحصیلی جدید 580 هزار دانش آموز در6 هزار و 700 مدرسه دولتی و غیر دولتی استان، تحصیل خود را آغاز کردند.
خبرنگار: سمیه حسن شاهی ** انتشار دهنده: نجمه حسنی*
7440/3029
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.