به گزارش ایرنا، محمد حواد فدایی شامگاه چهارشنبه در آیین جشنو گلیم و پسته در شهرستان سیرجان افزود: به لحاظ قانون شرکت های خارجی بدون تشریفات گمرکی  می توانند به این منطقه کارخانه و مواد اولیه بیاورند و تولیدات خود را صادر کنند و از نیروی انسانی و متخصص منطقه برای ارتباط اقتصادی با دیگر کشورها استفاده شود.

وی  با اشاره به سفر سفرا و رایزن های اقتصادی ۱۵ کشور خارجی به استان کرمان اظهار داشت: برای این سفر اهداف مختلفی متصور هست که اولین منظور بحث گردشگری بوده تا  فرصتی برای گردش و تفرج میهمانان فراهم شود.

استاندار کرمان بیان کرد: هدف دوم آشنایی دیپلمات های خارجی با استان کرمان به عنوان بخشی از کشور و آشنایی با تاریخ فرهنگ، فقتصاد و امکانات در منطقه است.

وی تاکید کرد: نمایندگان کشورهای خارجی در جریان بازدید ایده هایی بدست آورند تا ارتباطات بیشتر سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی بین کرمان و این کشورها برقرار شود.

فدایی با بیان اینکه سیرجان یکی از شهرستان های مهم استان کرمان است افزود: این منطقه پیشینه تاریخی طولانی دارد و به زمان هخامنشیان و  سه هزار سال پیش از میلاد مسیح باز می گردد و انسان هایی تولید کننده و سازنده در منطقه زندگی کرده اند.

وی تصریح کرد: ۹۲ معدن فلزی و غیرفلزی در شهرستان سیرجان وجود دارد که با ذخیره معدنی ۱.۲ میلیارد تن، سالانه ۲۹ میلیون کنستانتره و  ۱۴ میلیون تن گندله در مهدن گل گهر تولید می شود.

سفرا و رایزن های ۱۵ کشور خارجی ظهر امروز(چهارشنبه) طی سفری سه روزه برای شرکت در جشن پسته و گلیم وارد شهرستان سیرجان شدند و از ترمینال فرآوری پسته و دارستان دهگده جهانی گلیم بازدید کردند.

 جشن گلیم شهرستان سیرجان با حضور معاون اقتصادی وزارت امور خارجه و جمعی از مسئولان و هنرمندان در تالار دانشگاه پیام نور سیرجان برگزار شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.