به گزارش ایرنا، غلامرضا انصاری شامگاه چهارشنبه در جشن پسته و گلیم در شهرستان سیرجان افزود: شهر سیرجان شهر تلاش است و شاهد اجرای عملی سیاست های اقتصاد مقاومتی در این منطقه هستیم.

وی تصریح کرد: معتقدم که شهرستان سیرجان می‌تواند به خوبی کالاهای خود را در بازارهای جهانی عرضه کند و امیدواریم سازمان‌های بازاریابی و صادراتی در این منطقه تشکیل شود تا بتوانند پل ارتباطی بین این منطقه با سراسر دنیا ایجاد کرده و شاهد افزایش صادرات از این منطقه باشیم.

معاون امور اقتصادی وزارت امور خارجه تاکید کرد: برخی میهمانان خارجی‌ بعد از حضور در ایران و بازدید از امکانات، پتانسیل ها و تجهیزات، باور نمی‌کنند این کشور ۳۰ سال تحت تحریم‌ها و فشارهای سنگین بیگانگان بوده و این موضوع نیز تنها در سایه ولایت، مقاومت و پشتکار و همت مردم شهید پرور این ملت بدست آمده است.  

وی با اشاره به ظرفیت‌های صنعتی، معدنی و صنایع دستی شهرستان سیرجان افزود: در حوزه هنر و تولید در این شهر فعالیت زیادی دیدیم که جای  قدردانی دارد و امیدواریم این کارها به سطح بین الملل بیش از گذشته راه پیدا کند.

 سفرا و رایزن های اقتصادی از ۱۵ کشور مختلف آسیایی و اروپایی روز چهارشنبه برای سفری سه روزه به استان کرمان وارد شهرستان سیرجان شدند که از ترمینال فرآوری پسته و دارستان دهکده جهانی گلیم بازدید کردند.

آیین جشن گلیم و پسته با حضور اساندار کرمان و سفرا و رایزن های اقتصادی ۱۵ کشور خارجی، جمعی از مسئولان و مردم شهرستان سیرجان در تالار دانشگاه پیام نور این شهر برگزار شد.

سیرجان در ۱۷۵کیلومتری جنوب غربی کرمان قرار دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.