به گزارش فدراسیون ورزش کارگری، تیم آرمان گهر سیرجان که برای نخستین بار در این رقابت‌ها شرکت می‌کند با پیروزی در ۶ دیدار انجام شده در مسابقات جهانی فوتبال ۵ نفره شرکت‌ها، ۱۸ امتیاز بدست آورده و مقتدرانه قهرمان شود.

این رقابت‌ها با حضور ۱۶ تیم و از روز جمعه (سوم آبان‌ماه) در کشور موناکو آغاز شد و امروز با معرفی برترین ها به کار خود پایان داد.

نماینده ایران در بازیهای دیروز خود تیم کمپانی sita کشور کیپ‌ورد را با نتیجه ۴ بر ۲ شکست داد سپس به مصاف تیم پرتغال رفت و این تیم را نیز با نتیجه ۸ بر صفر از پیش‌روی برداشت و در آخرین دیدار روز گذشته نیز نیجریه را با نتیجه پرگل ۸ بر یک مغلوب کرد و با ۹ امتیاز به مرحله یک چهارم نهایی راه یافت.

دربازی یک چهارم نهایی توانست با نتیجه ۳ بر یک تیم فوتبال ۵ نفره کارگری ایرلند را شکست داده و به مرحله نیمه نهایی راه یابد.

نماینده ایران در بازی نیمه نهایی نیز خوش درخشید و موفق شد با نتیجه ۶ بر صفر تیم موناکو میزبان این مسابقات را مغلوب کرده و فینالیست رقابت‌های این دوره شود.

در بازی فینال این رقابت ها تیم آرمان گهر سیرجان موفق شد با نتیجه ۲ بر یک تیم  RTC کشور کیپ‌ورد را شکست داده و قهرمانی این مسابقات را بدست آورد.

این اولین حضور ایران در این رقابت‌ها پس از عضویت سال گذشته در کنفدراسیون جهانی (fifco) فوتبال شرکت هاست.

براساس این گزارش، یک روز قبل از آغاز مسابقات و با حکم آلبرت زیبلی رئیس این کنفدراسیون، آقای دکتر محمددادکان بعنوان مدیرکل آکادمی و عضو هیات اجرایی کنفدراسیون جهانی فوتبال شرکت‌ها منصوب شد.

فدراسیون جهانی فوتبال شرکت ها در سال ۲۰۰۹ با هدف ارتقاء سلامت و سبک زندگی و گسترش نشاط و شادابی در محیط های کارگری و مستقل از فدراسیون جهانی فوتبال تاسیس شد و هم اکنون ۲ و نیم میلیون بازیکن فوتبال در قالب ۶۰ کشور عضو این نهاد بین المللی هستند. در حال حاضر مسابقات فوتبال ۵ نفره توسط این فدراسیون برگزار می‌شود.

زیبلی گفته است که این کنفدراسیون قصد دارد فوتبال پنج و یازده نفره کارگری را در دستور کار قرار دهد.

فدراسیون ورزش کارگری ایران از سال گذشته به عضویت این نهاد بین المللی در آمده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.