سردار رمضان شریف روز چهارشنبه در نهمین یادواره شهدای صنعت مس و شهدای گمنام  که در  مجموعه فرهنگی آزادی شهر سرچشمه رفسنجان برگزار شد افزود: سبک زندگی شهدا و نگاهی که آنها به آینده داشتند باید الگویی برای جوانان باشد که سخت در معرض تهاجم سازمان یافته دشمن قرار دارند.

وی با اشاره به اینکه تلاش شاغلان در صنعت مس قابل تقدیر است تصریح کرد: مجتمع مس سرچشمه قبل از انقلاب به دست مستشاران‌ آمریکایی اداره می شد و خدا را شاکریم که این صنعت را از  دست آمریکا گرفتیم، به تصور آنها ما ایرانیان قادر نبودیم آن را اداره  کنیم.

سردار شریف بیان کرد: اکنون ۴۰ سال است که تکنیسین، مهندسان و کارگران در این صنعت بدون یک مستشار خارجی فعالیت می کنند و تولید در صنعت مس در اوج تحریم های دشمن، امیدوار کننده است و این پیشرفت، محصول مجاهدت و تلاش شاغلان در مجموعه مس است.

وی با بیان اینکه شرکت گاز ایران نیز در گازرسانی به مردم موفق بوده است تصریح کرد: بیش از ۹۸ درصد مردم کشور از نعمت گاز برخوردارند، ضمن اینکه ۸۰ درصد تجهیزات مورد استفاده در صنعت گازرسانی در داخل تولید شده که این آمار با توجه به وسعت جغرافیایی کشور، یک افتخار است.

سردار شریف با بیان اینکه دشمن بعد از ناامیدی در حوزه دفاعی و نظامی، فشارهایی به اقتصاد و معیشت مردم ایران وارد کرده است تا به اهداف خود برسد اما این فشارها کار به جایی نمی برد تصریح کرد: دشمن می خواهد کارهای بزرگی که مدیران در حوزه های مختلف انجام داده اند ارائه نشود، که این ظلم بزرگی به نظام مقدس جمهوری اسلامی، انقلاب و نسل جوان است که قشر بالغ بر ۵۰ میلیون نفر از جمعیت کشور را جوانان تشکیل می دهند.

وی گفت: این نسل جوان جنگ و امام را ندیده اند دشمن می خواهد نسل جوان ما، قدرت دشمن و ضعف انقلاب را تصور کند در حالی که این واقعیت دارد که بعد از ۴۰ سال برداشتن گام اول انقلاب، آن صلابتی که ملت ایران خلق کرده اند برای خیلی از ملت های جهان الهام بخش است.

شریف با اشاره به اینکه آمریکا و اروپا میلیاردها دلار هزینه برای داعش کردند ادامه داد: رهبر معظم انقلاب اسلامی ۶ سال قبل در بدو ورود داعش به سرزمین شامات، فرمودند که دشمنان بدانند در سوریه کاری از پیش نخواهند برد و ملت و دولت سوریه بر آنها پیروز است لذا دشمن بارها و بارها برای برانداختن نظام مقدس جمهوری اسلامی هزینه های هنگفتی برای صدام، منافقین، سرویس های اطلاعاتی و برای داعش  پرداخت کرد اما درس عبرت نگرفته اند.

وی اظهار داشت: دفاع مقدس، فرهنگ شهادت و شهدا الگوی جریان مقاومت در دنیا است و موجب الهام بخشی برای ملت های اسلامی شده است و حاج قاسم سلیمانی نیز در این رابطه گفته است که دفاع مقدس قله بلند ِ مقاومت و جهاد است.

سردار شریف بیان کرد: شهدا برای شیعه و اهل بیت(ع) و آزادگان جهان افتخار آفرینند، شهدا با نگاه به تکلیف شرعی و دین خود، وارد میدان جنگ شدند و دفاع مقدس را به وجود آوردند در این سنگرها با دست خالی و با کمترین آموزش های نظامی بر چیره دست ترین تکاوران حزب بعث پیروز شدند و ملت ما را سربلند کردند.

مسئول روابط عمومی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی یادآور شد: والدین شهدا هزینه سنگینی را پرداخت کردند، آنها با خدا معامله کردند و در این معامله برنده هستند، این همه عظمت دنیای اسلام محصول خون فرزندان شما و گذشت و ایثار شما پدران ومادران شهدا است.

شریف یکی از آرزوهای شهدا و رزمندگان دوران دفاع مقدس را بازشدن مسیر کربلا و مشرف شدن به بارگاه حرم اهل بیت(ع) عنوان کرد و افزود: شهدا با نگاهی زیبا و منطقی دلچسب به مبارزه می پرداختند  و معتقد بودند که راه کربلا باز می شود.

وی گفت: ثمره خون شهدا، اقتدار ملت بزرگ اسلامی است؛ امروز دوست و دشمن به اراده و بصیرت ملت ایران و هوشمندی رهبر معظم انقلاب اسلامی اذعان می کنند و این محصول خون شهدا و تعالیم فرهنگ اهل بیت (ع) است.

وی خاطرنشان کرد: ایران در حوزه دفاعی کشور به حدی توانا و قدرتمند است که هیچ دشمنی جرأت ندارد نگاه چپ به کشور ایران کند، دشمن می داند که کوچکترین حرکت علیه ایران را باید با ضربه سنگینی از سوی ایران تحمل کند و قادر به پیروز شدن بر ایران نیست.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.