به گزارش ایرنا، مهدی صیفوری روز دوشنبه در نشست خبری افزود: تاکنون ۲۵۶ دستگاه اتوبوس برای این سفرها به مرز اعزام شده است در مجموع ۱۰ هزار و ۲۵ نفر زائر از استان کرمان با اتوبوس به مرزها اعزام شدند.

وی با اشاره به اینکه پیش‌بینی ما این است که در ایام برگشت زائران با کمبود اتوبوس روبه‌رو شویم و احتمال نارضایتی مردم وجود دارد افزود: سامانه‌های نظارتی آماده دریافت شکایات مردمی از رانندگان و نحوه خدمت‌رسانی اتوبوس‌ها است و مرتب رصد می‌شود.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمان با بیان اینکه سامانه پیامکی ۱۰۰۰۰۳۴۱ آماده دریافت شکایات مردمی است و کشیک ۲۴ ساعته در پایانه‌های مسافربری استان گذاشته شده است گفت: در ایام اربعین امسال تاکنون هفت هزار و ۳۰۲ نفر از پایانه‌های کرمان به مرز شلمچه و چهار هزار و ۴۴۶ نفر به مرز ایلام اعزام شدند.

وی با بیان اینکه کرایه‌های اتوبوس استان برای جابه‌جایی زائران اربعین از سال ۹۴ تاکنون هیچ افزایش نداشته است اظهار داشت: در سال‌های گذشته برای انتقال مسافران حتی به استان‌های سیستان و بلوچستان و یزد هم کمک کردیم.

صیفوری قیمت بلیط برای هر مسافر اتوبوس‌های معمولی ۴۴ نفره را ۱۳۵ هزار تومان، کلاسیک ۳۲ نفره را ۱۸۵ هزار تومان و اتوبوس‌های VIP را ۲۴۰ هزار تومان ذکر کرد و افزود: اگر بلیط به صورت اینترنتی تهیه شود شامل ۱۰ درصد تخفیف می‌شوند.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمان با توصیه به زائرانی که قصد سفر کاروانی را داشته و اتوبوس دربستی نیاز دارند گفت: توصیه می‌شود این افراد اتوبوس را از طریق شرکت‌های اتوبوسرانی تهیه کنند.

وی با اشاره به تمهیدات اندیشیده شده برای بازگشت زائران اربعین بیان کرد: از ۱۷ مهرماه کلیه سرویس‌های داخلی کشور از مرزها خدمت‌رسانی می‌کنند تا برگشت زائران با مشکل روبه‌رو نشود.

۷۴۲۰ / ۵۰۵۴

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.