به گزارش ایرنا،  فاطمه السادات حسینی روز سه شنبه در کمیته پیشگیری آسیب های اجتماعی حوزه زنان و خانواده و گروه کاری بانوان و خانواده استان کرمان افزود: کمیته ساماندهی فعالیت ها در حوزه آسیب های اجتماعی زنان و خانواده استان تشکیل شده و  نشست های متعددی در این زمینه برگزار شده  که طرح ریحان یکی از  نتایج این اقدامات است.

وی با بیان اینکه طرح ریحان یک ایده خوب است و مسائل مشکلات بانوان بی سرپناه و آسیب دیده را تجمیع و رفع می کند، ادامه داد: این افراد برای خانواده خود مشکل ایجاد کرده و در کنار آن به جامعه نیز آسیب وارد می کنند.

وی اظهارداشت: طرح ریحان به منظور توان افزایی اجتماعی و روحی و نیز توان افزایی اشتغال برای بانوان آسیب دیده مطرح و پیگیری شده است.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کرمان با اشاره به اینکه آسیب های حوزه زنان برای خانواده و جامعه بسیار زیاد است و اگر از این طرح حمایت نکنیم، آسیب ها افزایش می یابد، خاطرنشان کرد: مرکز ماده ۱۶ مکانی برای ترک اعتیاد و نیز کارآفرینی و اشتغال بانوان و بازتوانی روحی و اجتماعی افراد بود که متاسفانه تعطیل شده  که مقرر شد بر اساس هماهنگی لازم بین بهزیستی، شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر و اداره کل زندان ها به زودی راه اندازی شود.

حسینی ضمن تاکید بر این مطلب که همه باید در حوزه کاهش آسیب های اجتماعی همکاری داشته باشند، گفت: مقرر شد جلسه ای با نمایندگان مجلس، خیران، معین های اقتصادی، سازمان مردم نهاد در حوزه آسیب های اجتماعی و سازمان های اجرایی مسئول برگزار کنیم تا بدانیم در حوزه بانوان چه برنامه ای دارند و دراین نشست طرح ریحان نیز تبیین شود.

وی گفت: طرح سه ساله توانمندسازی زنان کرمانی برای ۸۰۰ زن از اسفندماه سال گذشته آغاز شده و در چند ماه ابتدای اجرای این طرح به جایی رسیده که برخی از بانوان تولیدات خود را در نمایشگاه ها عرضه می کنند.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کرمان گفت: طرح آموزش و مشاوره خانواده در ادارات نیز تدوین شده تا خدمات مشاوره ای به صورت گروهی یا معرفی به مراکز با هزینه های مناسب، انجام شود.

حسینی افزود: طرح ارائه مشاوره به ۱۸ هزار دانش آموز دختر پایه دهم تدوین و اعتبار مورد نیاز نیز از سوی کارگروه امور بانوان دریافت شده و باید با مدیریت مناسب، اجرایی شود.

وی به تدوین دایره المعارف زنان فرهیخته کرمان نیز اشاره و بیان کرد: این طرح از سال ۹۳ آغاز شده است و براساس آمار موجود بالغ بر ۵ هزار زن شاخص در استان کرمان وجود دارد.

حسینی  اظهارداشت: در قالب تدوین دایره المعارف زنان فرهیخته استان کرمان در صدد هستیم که بانوان شاخص استان را در یک مجموعه و کتابچه به استان و به کشور معرفی کنیم.

۷۴۴۰/ ۵۰۵۴

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.