محمدرضا جهانگیری روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: به همین منظور در راستای تقویت رویدادهای ملی و بین المللی، اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان کرمان و آموزشگاه آزاد فنی و حرفه ای لاوان سعی بر این دارد طبق روال چند ساله اخیر مسابقات آزاد مهارت رباتهای جنگجو و پروژه محور را با همکاری چندین نهاد دولتی و خصوصی در اسفند ماه امسال در کرمان برگزار کند.

وی تصریح کرد: توسعه فناوری، شناسایی استعدادها و جذب ایده‌های جدید و تمرین کار تیمی و گروهی و همچنین شادی و نشاط نوجوانان و جوانان از اهداف برگزاری مسابقه رباتیک محسوب می‌شود و زمینه ای برای معرفی و دیده‌ شدن شرکت‌های دانش‌بنیان، پژوهشگاه، دانشگاه‌ها، مهندسان و متخصصان حوزه رباتیک است.

مدیرکل فنی و حرفه ای استان کرمان تاکید کرد: برگزاری چنین رویدادهایی می‌تواند بستری برای مهارت‌آموزی و مهارت‌سنجی و ایجاد مبنایی برای توسعه نوآوری با رویکرد نوآوری باز باشد،  لذا پیشرفت و توسعه صنعت رباتیک و یا هر بخش دیگری، بدون ترویج و معرفی آن به آحاد مختلف جامعه و کشف استعدادها هرگز میسر نخواهد شد.

وی تصریح کرد: در صنعت امروز کشور تا حدودی به رباتیک بی توجهی شده و حضور آن در صنایع مختلف را غیرضروری فرض کرده اند، اما وظیفه همه دست‌اندرکاران و رسانه‌های کشور، کمک به گسترش و ترویج رباتیک و معرفی تیم‌ها و شرکت‌های توانمند به صاحبان صنایع و نیازمندان به این فناوری است.

جهانگیری گفت: امسال همچنین تیمی از استان کرمان به منظور تحقیق و پژوهش به چهل و پنجمین دوره از مسابقات جهانی مهارت در کازان روسیه اعزام شدند و تحلیل و بررسی این رقابت ها را انجام دادند.

وی افزود: حدود هزار و ۳۰۰ نفر از ۶۳ کشور جهان در ۵۶ رشته  از تاریخ سی و یکم مرداد تا ششم شهریور در مسابقات جهانی مهارت به رقابت پرداختند.

 مدیرکل فنی و حرفه ای استان کرمان بیان کرد: در این دوره از مسابقات تیم ملی مهارت کشورمان در ۱۰ رشته با حضور  ۱۰ رقابت کننده (در هر رشته یک مسابقه دهنده)، در رشته های کابینت سازی، جواهر سازی، فناوری های اطلاعات راهکارهای نرم افزاری برای تجارت، فناوری های وب، تأسیسات الکتریکی، فناوری اتوموبیل، فناوری آب، فناوری طراحی گرافیک و مدیریت سیستم های تحت شبکه رقابت کردند.

وی با بیان اینکه برای نخستین بار مسابقات مهارت های آینده  به میزبانی کشور روسیه برگزار شد، افزود: جمهوری اسلامی ایران نیز در ۲ رشته طراحی صنعتی و اپلیکیشن موبایل با حضور ۲ رقابت کننده در این مسابقات شرکت داشت.

جهانگیری بیان کرد: تیم ملی مهارت ۱۰ نفره کشورمان در چهل و پنجمین مسابقات جهانی مهارت ۲۰۱۹ کازان روسیه با کسب یک مدال نقره، ۲ مدال برنز و ۲ دیپلم افتخار و احراز رتبه ۱۵ در میانگین امتیازات تیمی بین ۶۳ کشور، ارتقای بیست و چهار رتبه ای کشورمان را  نسبت به دوره پیش رقم زد.

۷۴۳۷ / 5054

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.