به گزارش ایرنا، فاطمه السادات حسینی روز شنبه در شورای هماهنگی و ساماندهی حقوق کودک استان کرمان افزود: اداره کل بهزیستی که رسالت اصلی راهاندازی و نظارت بر مهدکودک ها را بر عهده دارد، نسبت به مشخص نبودن ارگان صادرکننده مجوز خانههای بازی اعتراض کرده است.

وی اظهارداشت: به منظور ساماندهی وضعیت صدور مجوز خانههای بازی لازم است که نشست مشترکی با حضور تمامی سازمانهای مربوطه برگزار شود.

وی بیان کرد: کنوانسیون حقوق کودک که مسئولیت آن با دادگستری و دبیری آن با دفاتر امور بانوان و خانواده استانداریها است، در ۱۲ تا ۱۶ شهریورماه نشستی را در زمینه مدرسه تابستانه حقوق کودک دارند تا رصد شود که طبق دستورالعمل تعریف شده و کمیتههای تعریف شده چه کارهایی در استانها انجام شده است.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کرمان گفت: کمیتههای فرهنگی و حمایتی، حقوقی و قضائی، آموزش و ارزیابی و پایش و ارزیابی در ذیل شورای هماهنگی و ساماندهی حقوق کودک در استان کرمان تشکیل شده است.

وی با اشاره به اینکه بهزیستی باید از برنامههای فرهنگی در کانون های اصلاح و تربیت نیز همکاری داشته باشد، عنوان کرد: موضوع ایجاد تماشاخانه دائمی فیلم و تئاتر کودک نیز مطرح شده و در دست بررسی قرار دارد.

معاون اداره کل بهزیستی استان کرمان نیز در این نشست گفت: بهزیستی استان کرمان ۴۲ هزار کودک را که به نوعی دچار آسیبهای اجتماعی و فقر اموزشی هستند، تحت حمایت دارد و هدف اقدامات هم پیشگیری است.

محمود منصوری با اشاره به اینکه ۵ هزار کودک در استان تحت حمایت مادر خود به عنوان سرپرست خانوار هستند، اظهارداشت: شمار کودکان معلول استان نیز ۱۰ هزار نفر است.

وی یادآور شد: در حال حاضر ۱۲ هزار کودک در مناطق حاشیهای و محروم استان، دو وعده غذای گرم را در مهدکودک ها دریافت میکنند.

معاون بهزیستی استان کرمان گفت: پس از انقلاب تا سال گذشته ۶۲۰ مهدکودک در استان کرمان فعالیت داشته اند و امسال ۱۶۰ مهد اضافه شده است.

منصوری اظهارداشت: بستر لازم برای جذب سرمایه گذاری در حوزه کودکان فراهم شده تا نیروهای متخصص وارد بحث کودکان شوند و امیدواریم بتوانیم ۹۰ درصد کودکان را به جایی برسانیم که از خدمات آموزشی استفاده کنند زیرا در حال حاضر حدود ۷ درصد از کودکان از خدمات آموزشی دوره های مهدکودک استفاده میکنند که قابل قبول نیست.

وی گفت: در حوزه فرزندخواندگی در یک سال گذشته ۷۰۰ کودک از مراکز بهزیستی خارج شده اند که ۶۰۰ نفر به خانواده جایگزین و فرزندخواندگی داده شده اند و ما بقی نیز به خانواده های خود تحویل داده شده اند.

وی یادآور شد: همچنان یک هزار و ۲۰۰ کودک در مراکز بهزیستی حضور دارند که ۱۰۰ کودک در نوبت فرزندخواندگی هستند.

۷۴۴۰/ ۵۰۵۴

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.