محمدرضا پورابراهیمی روز یکشنبه در تشریح سفر رئیس کل بانک مرکزی که قرار است هفته جاری به کرمان سفر می‌کند، به خبرنگار ایرنا گفت : با توجه به موضوعات و مسائل مهم اقتصادی این استان در ارتباط با تصمیمات بانک مرکزی و طی هماهنگی صورت گرفته با استاندار کرمان و اتاق بازرگانی، دعوت از رئیس کل بانک مرکزی طی نامه‌ای کتبی هفته گذشته انجام و مقرر شد این سفر در پنجشنبه هفته جاری ۱۴ شهریور ماه صورت گیرد.

وی در ادامه به اهداف این سفر اشاره داشت و افزود: ۲ مساله مهم و اساسی در استان کرمان به عنوان دغدغه‌های مهم فعالان بخش اقتصادی محسوب می شود که یکی از آنها تسهیلات بانکی و تامین مالی در بخش های مربوط به معوقات بانکی، کشاورزی و غیره است.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: همچنین تامین مالی برای پروژه‌های اقتصادی جدید و سرمایه در گردش بنگاه‌های اقتصادی در سال جاری مهمترین موضوعاتی است که در نشست مشترک فعالان بخش خصوصی کرمان با رئیس کل مرکزی بحث می شود.
پورابراهیمی تصریح کرد: در این نشست مسائل مرتبط با حوزه گردشگری، صنعت و معدن، کشاورزی، خدمات و غیره که با نظام بانکی دچار مشکل شده اند از جمله نحوه تسویه وام های کشاورزی صحبت و تصمیم‌ گیری خواهد شد.
وی خاطرنشان کرد: موضوع دوم دستور کار سفر رئیس کل بانک مرکزی به کرمان، صادرات محصولات کشاورزی و معدنی این استان است که در ۲ بخش تسویه تعهدات ارزی سال گذشته فعالان اقتصادی استان و توافق در خصوص نحوه بازگشت ارز ناشی از صادرات محصولات کشاورزی و معدنی در سال ۹۸ مورد بررسی قرار خواهند گرفت.  
 نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی، هفته گذشته پس از نشست  حضوی با همتی رئیس بانک مرکزی، درخواست مکتوب خود را برای حضور وی در کرمان ارائه کرد که مورد موافقت قرار گرفت و این سفر پنج شنبه ۱۴ شهریورماه جاری انجام می شود.  

۳۰۲۹ / 5054

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.