به گزارش ایرنا، علیرضا آشناگر روز شنبه در نشست گفت و گوی دولت با بخش خصوصی در سالن جلسات اتاق بازرگانی سمنان افزود: فشار روانی دشمن با تحریم های ظالمانه و ایجاد تشنج در بازار عرضه و تقاضای کشور روز به روز رو به افزایش است و دستگاه های اجرایی باید نسبت به خنثی سازی این توطئه ها اقدام کنند.
وی خاطر نشان کرد: تولیدکنندگان و مردم شرایط سختی را با فشارهای اقتصادی خارجی می گذارنند که باید با اتخاذ برنامه های راهبردی و عملیاتی از ایجاد فشارها جلوگیری کرد.
استاندار سمنان ادامه داد: احتکار خانگی و خرید هیجانی مردم باید با برنامه ریزی اصولی حل شود و با ارایه گزارش های دقیق مردم را از فراوانی کالا در بازار مطلع کرد.

** قوانین دست و پاگیر تولید اصلاح شود
آشناگر افزود: قوانین دست و پاگیر و موانع تولید با برنامه ریزی اصولی و همکاری وزارتخانه ها و نمایندگان مجلس برطرف شود.
وی تصریح کرد: در شرایط سخت اقتصادی باید قوانینی که در این شرایط کاربرد ندارد حذف شود اما به معنی واقعی این رویه در سطح ملی اجرا نمی شود.
استاندار سمنان گفت: تمامی دستگاه های اجرایی آرایش مقابله با جنگ اقتصادی دشمن بگیرند و با درک اصولی از شرایط می توان از این گردنه سخت عبور کرد.
به گزارش ایرنا، در استان سمنان 2 هزار و 20 واحد صنعتی وجود دارد و سهم اشتغال سمنان در بخش صنعت و معدن بیش از 38 درصد، در کشاورزی بیش از 14 درصد و تولید ناخالص این استان حدود 22 درصد مربوط به بخش صنعت و معدن است.
در این نشست، احمد همتی نماینده مردم شهرستان های سمنان، مهدیشهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی، حشمت الله عسگری معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری سمنان و جمعی از مدیران کل دستگاه های اجرایی و فعالان اقتصادی حضور داشتند.
7339/6103
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.