به گزارش ایرنا،  محمدصادق بصیری روز جمعه در ششیمین جشنواره سیب و گلابی بردسیر افزود: یکی از مهم ترین فعالیت های بشر فعالیت های اقتصادی است که در بستر اجتماع شکل می گیرد و خوشبختانه استان کرمان در این زمینه با کم گرفتن از معین های اقتصادی عملکرد قابل قبول و ملموسی ارایه داده است.

بصیری اضافه کرد :  اتفاقات مثبت برای جامعه زمانی خوب پیش می رود که امنیت اقتصادی و اجتماعی و سیاسی را برای مردم فراهم کنیم تا مردم بتوانند در چنین فضای امید به آینده داشته باشند.

فرماندار بردسیر  هم در این جشنواره از این شهرستان به عنوان قطب باغداری  استان کرمان نام برد و گفت :  ۱۲۰۰ هکتار سطح زیر کشت گلابی و سیب در شهرستان بردسیر وجود دارد که ۱۱۰۰ هکتار آن در بخش گلزار واقع است.

مجید نجف پور  با بیان اینکه شهرستان بردسیر در کنار باغداری، معادن بسیار خوبی را نیز از جمله مس دارد افزود: با فعالیت های معین اقتصادی در بخش گلزار  از یک سال گذشته ۱۶۱ نفر مشغول به کار شده اند و این نمایشگاه نیز از محل تولیدات مشاغل خانگی ایجاد شده است.

نجف پور افزود: شهرستان بردسیر قابلیت های فراوان گردشگری را دارد و با مناطق دیدنی و زیبایی که دارد  تبدیل به یکی از مناطق هدف گردشگری  شده است.

وی با اشاره به ویژگی های خاص این منطقه از جمله داشتن رودخانه و قنات دائمی گفت: فراهم کردن امکانات لازم در این منطقه چون برق رسانی ۵۰ هکتار از این سایت و ایجاد ۳۰ آلاچیق در این  منطقه در راستای رونق گردشگری انجام شده است.

فرماندار  در ادامه از عرضه و صادرات  ۹۰ درصد محصولات با کیفیت سیب و گلابی به شهرهای مرکزی کشور و کشورهای حاشیه خلیج فارس خبر داد و گفت: عمده گلابی این منطقه شاه گلابی و گلابی بیروتی است.

نماینده مردم بردسیر و سیرجان در مجلس شورای اسلامی نیز در این جشنواره گفت: اگر امروز مسئولان جمهوری اسلامی هر کدام صدها بار فدای مردم شوند باز هم کم است ما مردمی داریم که با توجه به تمام مسائل و مشکلاتی که وجود دارد باز صبور هستند و مقاومت می کنند.

شهباز حسن پور با اشاره به همت استاندار و معاونان و همه مردم از جمله عشایر گفت: این منطقه با این همت و تعامل تبدیل به یک کارگاه سازندگی شده است  و کارهایی که اقتصاد مقاومتی گل گهر انجام داده  بی نظیر بوده است.

حسن پور اظهار داشت: امروز در این منطقه با فعالیت معین اقتصادی بیش از ۵۰ کارگاه راه اندازی شده است که تا ۵۰۰ کارگاه دیگر آمادگی دارد تا در بردسیر راه اندازی شود.

وی همچنین مقدار تولید گردو در بردسیر را بیشتر از تویسرکان نام برد و گفت: کارهای بزرگی در این منطقه انجام شده  و در سیرجان نیز جشنواره اسب و پرورش اسب، گلیم شیرکی پیچ را داریم که به ثبت جهانی رسیده است.  

 این نماینده مجلس تصریح کرد: مجموعه استان آماده یک جهش بزرگ است که این تحول بزرگ همراه با شادمانی و امید در جامعه است که رشد پیدا خواهد کرد بنابراین مهم است که جامعه به سمت شادمانی و امید برود.

منطقه گلزار در ۵۹ کیلومتری شهر بردسیر واقع شده‌است.

۹۸۸۹/ ۵۰۵۴

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.