به گزارش ایرنا، فاطمه سادات حسینی روز چهارشنبه در جمع بانوان خبرنگار افزود: خبرنگاران رسالت ویژه ای در راستای آگاه سازی جامعه را بر عهده دارند.

وی اظهار داشت: تلاش برای فرهنگ سازی و نهادینه کردن مسائل مختلف در جامعه توسط خبرنگاران باید بیشتر باشد تا به توسعه اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و غیره نزدیک شوم لذا رسالت خبرنگاران کلیدی است.

وی ادامه داد: رسالت خبرنگاران باید به گونه ای باشد که جامعه را امیدوار کند لذا در صورت عملکرد صحیح رسانه ها جامعه امیدوار می شود و در صورت عملکرد نادرست می تواند به توسعه یاس و ناامیدی در جامعه کمک کنند.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کرمان تصریح کرد: خبرنگاران باید قبل از اینکه از مدیران مطالبه کنند از خودشان مطالبه کنند لذا ساماندهی امور خبرنگاران با عنوان سامانه خبرنگاران سما سال گذشته در کرمان راه اندازی شد.

وی افزود: بعد از راه اندازی این کارگروه و سامانه، برخی خبرنگاران هم رای نبودند لذا اگر خبرنگاران همراه نباشند مدیران نیز نمی توانند برای ساماندهی امور آنها کار کنند.

حسینی گفت: باید نماد و تعریفی از بانوان خبرنگار داشته باشیم لذا برنامه هایی در این راستا به مرحله اجرا در آمده است.

وی افزود: اگر می خواهیم در راستای تسهیل امور و ساماندهی امور خبرنگاران قدمی برداریم باید وحدت رویه داشته باشیم.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کرمان با اشاره به لزوم مجهز بودن خبرنگاران به سواد رسانه ای اشاره کرد و افزود: گاهی برای خبرنگاران واقعی به دلیل بی سامانی این حوزه و ورود افراد خبرنگارنما نگران می شوم.

وی تصریح کرد: برای ارتقا جایگاه بانوانخبرنگار باید همدلی همگرایی وجود داشته باشد.

حسینی از مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی به دلیل همفکری و همراهی در موضوعات مختلف بخصوص مسائل فرهنگی تقدیر کرد.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کرمان ادامه داد: مطالبه کردن حق قانونی خبرنگاران است و اینکه مدیران چه تعداد از درخواست های خبرنگاران را اجابت کنند به ظرفیت های موجود بستگی دارد.

وی همچنین از افتتاح ساختمان رشد شتابدهی مرکز کسب و کار بانوان و اولین رویداد بانوان فناور و کارآفرین در روز شنبه هفته آینده خبر داد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان نیز گفت: بیش از ۵۰ درصد خبرنگاران استان کرمان را بانوان تشکیل می دهند و این مهم ویژگی های خاص خود را دارد.

وی به صحت، سرعت و دقت به عنوان سه رکن اساسی اطلاع رسانی اشاره و تصریح کرد: بانوان خبرنگار به دلیل حساسیت هایی که این حرفه دارد به خوبی در راستای انجام این رسالت مهم انجام وظیفه می کنند.

۳۰۲۹

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.