به روز سه شنبه ایرنا،بررسی وضعیت شاخص های بهداشتی، درمانی و آموزشی دانشگاه های علوم پزشکی استان کرمان یکی از مهمترین مصوبه های نشست ۲ ساعته استاندار کرمان و جمعی از مسئولان استان با تعدادی از معاونان و مدیران کل ستادی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بود.
استاندار کرمان در این نشست با اشاره به عقب ماندگی این استان در برخی شاخص های بهداشتی و درمانی گفت: شاخص تخت بیمارستانی به ازای هر هزار نفر در کشور ۱.۹ و در کرمان این شاخص ۱.۶ است و سایر شاخص ها هم وضعیت بهتری ندارند.
محمدجواد فدائی از مسئولان وزارت بهداشت تقاضا کرد، طرح جامعی را تهیه کنند تا بر مبنای آن ظرف مدت زمان مشخص و با استفاده از ظرفیت های بخش دولتی، بخش خصوصی و خیران شاخص های درمانی و بهداشتی استان کرمان ارتقا یابد. 
علیرضا رئیسی، معاون بهداشتی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در این نشست از روسای دانشگاه های علوم پزشکی استان کرمان خواست ظرف ۲ ماه آینده طرحی تهیه کنند تا بر مبنای آن نظام توسعه مراکز بهداشت روستایی و شهری در این استان به گونه ای بازنگری که دسترسی به این مراکز بهینه شود.
سید کامل تقوی نژاد معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز رای همکاری با استان کرمان به منظور جذب اعتبارات قانونی در بخش های مختلف اعلام آمادگی کرد.

همچنین معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز با تشریح وضعیت مالی دولت در سال جاری، گفت: برای بهبود شاخص درمان در استان کرمان باید بخش خصوصی و خیران به میدان بیایند و در بیمارستان سازی مشارکت کنند.

قاسم جان بابایی تاکید کرد: وزارت بهداشت تامین ارز دولتی برای تامین تجهیزات این بیمارستان ها و خرید خدمات از آنها بر مبنای تعرفه بینابینی را تعهد می کند.

در این نشست روسای دانشگاه های علوم پزشکی کرمان، بم و جیرفت به اتفاق نماینده مردم پنج شهرستان جنوبی استان کرمان و معاون سازمان برنامه و بودجه استان کرمان حضور داشتند.

طرح تحقیقاتی بازنگری استقرار خانه های بهداشت شهری و روستایی استان کرمان ظرف ۲ ماه آینده از سوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان تهیه و به وزارت بهداشت ارائه می شود. 

۳۰۲۹

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.