به گزارش ایرنا، یدالله موحد روز سه شنبه در شورای پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کرمان افزود: به منظور شناسایی و تعیین تکلیف مکان هایی که به محل تجمع و پاتوق معتادان و افراد کارتن خواب تبدیل شده، روال مورد انتظار در قانون پیش بینی شده و لازم است از سوی سازمان های مربوطه پیگیری های قانونی در این رابطه انجام شود.

وی تاکید کرد: لازم است سازمان های متولی از جمله شهرداری و میراث فرهنگی برنامه های خود برای ساماندهی مکان هایی که به محل تجمع و پاتوق معتادان و متکدیان تبدیل شده است را در مدت زمان معین اعلام و اجرایی کنند.

رئیس کل دادگستری استان کرمان با تاکید بر اینکه دهها جرم و ناهنجاری اجتماعی از سوی افراد ساکن در مخروبه ها رخ می دهد و نباید درباره این موارد بی توجه بود، گفت: باید از شهرداران مطالبه جدی داشته باشیم که در این زمینه برنامه ریزی جدی داشته و کارهای مورد نظر خود را به نحوی انجام دهند که بافت قدیم شهر کرمان سامان یابد.

موحد عنوان کرد: لازم است کمیته ای با محوریت شهرداری و عضویت راه و شهرسازی، میراث فرهنگی و پیگیری معاونت پیشگیری از وقوع جرم برای تعیین تکلیف مکان هایی که به محل تجمع و پاتوق معتادان تبدیل شده اند تشکیل شود.

وی با اشاره به اینکه شکل گیری میثاق عدالت و امنیت پایدار مرهون زحمات اعضای شورای تامین است، ضمن تقدیر از همکاری های بسیار خوب اداره کل اطلاعات در برگزاری همایش و امضای این میثاق نامه، عنوان کرد: این میثاق نامه شبکه ارتباطی بین اعضای شورای تامین، سران طوایف و علمای شیعه و اهل سنت برقرار و آثار آن در حوزه های مختلف ظهور و بروز کرده است.

رئیس کل دادگستری استان کرمان بیان کرد: میثاق نامه عدالت و امنیت پایدار آثار بسیار خوبی داشته که باید تقویت شده و نقاط ضعف آن برطرف شود و در کنار آن انتظارات سران طوایف و متنفذان نیز باید مورد توجه جدی قرار گیرد.

وی تاکید کرد: مسائل مربوط به جرم و ناهنجاری های اجتماعی علل متفاوتی دارد و ممکن است که یک یا چند مورد مدیریت شده و موارد جرم زای جدیدی ایجاد شود که بر نرخ جرم تاثیرگذار باشد و در این رابطه باید توجه داشت که نا بسامانی های اقتصادی به طور قطع بر نرخ رشد جرم تاثیر دارد.

وی به موضوع انتخابات نیز اشاره و با تاکید بر این مطلب که تبلیغات زود هنگام نقض قانون است، بیان کرد: بر اساس تجارب سال های گذشته می توان کاندیداهای احتمالی را حدس زد و با رصد فعالیت های آنها روال را به شکلی دنبال کرد که اگر قبل از موعد قانونی و ثبت نام اقدام به تبلیغات کردند، اطلاعات این اقدامات را در اختیار هیات های اجرایی انتخابات گذاشت زیرا این موارد در تائید صلاحیت افراد تاثیر منفی خواهد داشت.

جرائم خشن در جنوب و شرق کرمان پایش می شود 

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کرمان نیز با اشاره به این مطلب که از سال ۹۶ جنوب و شرق این استان از نظر جرائم خشن مورد پایش جدی قرار گرفته است، گفت: برنامه پیشگیری از خشونت در مناطق جنوب و شرق استان، برگزاری همایش پیشگیری از خشونت و امضای میثاق نامه امنیت و عدالت پایدار با سران طوایف از جمله اقدامات انجام شده در این راستا است.

محمدباقر اسلامی ادامه داد: در سال جاری نیز همچنان همایش پیشگیری از خشونت برقرار است و اینگونه نیست که یک همایش برگزار شده و تمام شده باشد.

وی خاطرنشان کرد: یکی از اقدامات انجام شده در راستای میثاق نامه عدالت و امنیت پایدار، تهیه پیش نویس این میثاق نامه، تهیه بانک اطلاعاتی از سران طوایف، معتمدین و متنفذین مناطق جنوب و شرق استان و برنامه ریزی برای برگزاری گردهمایی علما و سران طوایف جنوب و شرق استان کرمان بوده است.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کرمان خاطرنشان کرد: میثاق نامه عدالت و امنیت پایدار در هفت محور پیشگیری از جرائم و آسیب های اجتماعی، همکاری با دستگاه قضائی، ترویج عقاید دینی، شرایط و چگونگی ازدواج، حفظ حرمت خانواده، رعایت حقوق کودکان و بهره برداری از منابر و مجالس دینی و مذهبی تدوین و اجرایی شده است.

اسلامی با اشاره به اینکه میثاق نامه عدالت و امنیت پایدار در آذرماه ۹۶ به امضای مخاطبان و مسئولان استانی رسیده است گفت: از سال گذشته تاکنون پنج هزار نفر از مردم جنوب و شرق استان، آموزش تکنیک های صلح و سازش را فرا گرفته اند.

وی ادامه داد: کاهش ۱۸ درصدی قتل در جنوب و ۱۷ درصدی در شرق در چهار ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل از جمله نتایج اجرای میثاق نامه عدالت و امنیت پایدار بوده است.

وی با تاکید بر اینکه در  ۲۸ شهریورماه امسال سومین همایش پیشگیری از خشونت در شهرستان عنبرآباد برگزار خواهد شد، اظهار داشت: از سال ۱۳۹۶ تاکنون یک هزار و ۵۵۵ پرونده در سیستم قضائی در جنوب و شرق استان با صلح و سازش مختومه شده است.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کرمان نیز با تاکید بر لزوم اجرای قانون در زمینه ساماندهی افرادمعتاد  کارتن خواب، گفت: سازمان های متولی از جمله شهرداری، میراث فرهنگی، نیروی انتظامی و غیره باید به وظایف خود در این حوزه توجه جدی داشته باشند.

وی ادامه داد: بسیاری از ساختمان های نیمه تمام، ملک های تاریخی و قدیمی مخروبه به محل تجمع و پاتوق معتادان تبدیل شده و همسایه های این مکان ها نگران هستند و امنیت روانی ندارند که در این رابطه هر سازمان متولی باید برای ساماندهی این وضعیت پیگیری های لازم را انجام دهند.

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به اینکه تبلیغات زودهنگام انتخابات آغاز شده است، گفت: برنامه های پیشگیرانه نیز بر این اساس زودتر از زمان تعیین شده، آغاز شده است.

۳۰۲۹/۷۴۴۰

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.