به گزارش ایرنا، نقش رسانه بر ماندگاری دستاوردهای کسب شده  انقلاب در تمامی عرصه ها، از ابتدای انقلاب تاکنون که در دوره دوم چهل سالگی انقلاب اسلامی ایران وارد شده ایم بی بدیل بوده است و در شرایط دشوار اقتصادی کنونی نیز با انعکاس به موقع و درست خدمات انجام شده می تواند روحیه نشاط و شادابی را در جامعه ایجاد و ترویج دهد.  

رسانه و مطبوعات به عنوان رکن چهارم  دموکراسی یک کشور و خبرنگار به عنوان متور متحرکه رسانه ها نقش اساسی را در جامعه به عهده دارد تا جایی که 50 درصد عامل توسعه و پیشرفت کشورها طبق بررسی های انجام شده به قدرت رسانه برمی گردد.

بنابراین یک خبرنگار می تواند دولت را در ابعاد مختلف سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی، ورزشی و حتی امنیتی همراهی کند و افکار عمومی را نیز جهت دهی و به عنوان مشاور، دیده بان و راهنما در جامعه خدمت کند به عنوان مثال اگر این هجمه ای که اکنون رسانه ها برای مبارزه با مفسد اقتصادی یا اطلاع رسانی پیش گرفته اند را 10 یا 20 سال قبل انجام می دادند یا دیگر الان این مشکل را نداشتیم و یا حداقل کمتر بود.

به علت فاصله گیری برخی از مسئولان از درسانه ها و اطلاع رسانی نشدن مناسب به مردم  فکر می کنند که در شرایط موجود کاری و اقدامی در راستای توسعه و آبادانی کشور صورت نمی گیرد  و ناتوانی در  حل مشکلات و مسائل اقتصادی پیش آمده  در حالی که اینگونه نیست و این به ضعف ارتباطی برخی مدیران با نمایندگان رسانه ها برمی گردد که بازتاب رسانه در نزد افکار عمومی ضعیف بوده است و گرنه دولت تدبیر و امید بیش از توان خود در رفع بسیاری از مشکلات و موانع سیاسی و اقتصادی در داخل و حوزه  بین المللی عمل کرده است.

سازمان یا موسسه یا ارگان چه خصوصی و چه دولتی زمانی می تواند بسیار موفق عمل کند که  یک مشاور رسانه ای متخصص را برای خود برگزیند و آن را به صورت میدانی وارد عرصه سازمانی خود کند و خبرنگار نیز با مطالعه و دقت نقطه قوت و ضعف را بررسی کرده و با قلم توانمند خود به خبر یا گزارش بار علمی بخشیده و آن را  به صورت اثربخش و مفید در راستای توسعه و رشد سازمان در جامعه اطلاع رسانی کند.  

این خبرنگار است که بستر تغییر را فراهم می کند و به منزله چراغ راهنما برای مدیران و نماینده افکار عمومی است و عنصری است که به طور مستقیم با اقشار مختلف جامعه  ارتباط دارد و در میدان عمل تمامی موارد و شرایط حاکم بر جامعه را رصد می کند و نقش خود را زمانی می تواند عملیاتی کند که مدیران ان حوزه  جغرافیایی یا فراتر از آن، به آن توجه نمایند.

بنابراین خبرنگاران نقش مهمی را فراتر از آنچه که دیده و شنیده می شوند به عهده دارند و  می توانند با قلم توانمند خود جهانی را از ورطه نابودی نجات دهند و چگونه اندیشیدن درست را بیشتر از آنچه که بخواهند تغییر دهند تقویت کنند.

روز خبرنگار در تقویم رسمی کشورمان  ۱۷ مرداد ماه می باشد که یادآور به شهادت رسیدن خبرنگار ایرنا؛ شهید محمود صارمی به همراه ۸ نفر از اعضای کنسولگری ایران در کشور افغانستان ودیگر شهدای این عرصه است .

9889/ 5054

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.