به گزارش خبرنگار ایرنا، آیت الله سیدحسن عاملی سه شنبه شب در آیین اختتامیه هنرواره انقلاب اسلامی در اردبیل افزود: درحالیکه فرهنگ زیربنای موفقیت در سایر حوزه هاست در جامعه ما مورد غفلت قرار گرفته و از خروجی مطلوب برخوردار نیست.
وی تشریح کرد : 16 ارگان فرهنگی در ایران ، بودجه دریافت می کنند و این درحالیست که در مواردی رفتارها ، احساسات و عواطف جامعه ما در شان دین، مدنیت و تاریخ گذشته پر ارزش ما نیست و مسئولیت این امر در مرحله اول بر عهده نهادهای فرهنگی است.
او هنر تربیت و اداره امور جامعه را از هنرهای بسیار خطیر ذکر کرد و بیان کرد: جامعه ما فاقد یک نرم افزار مفید برای شرایط اجتماعی خاص است و در اغلب موارد اخذ تصمیم برای انجام کارها به سلیقه ها حواله داده می شود.
امام جمعه اردبیل همچنین اقتصاد را نیز از حوزه هایی ذکر کرد که به شدت به مقوله فرهنگ وابسته بوده و بسیاری از معضلات اقتصادی کنونی جامعه نیز ریشه در فرهنگ دارند.
وی با بیان اینکه اگر بنیه فرهنگی به خوبی تقویت نشود فرجام خوبی برای جامعه متصور نیست، افزود: تمام جوامع پیشرفته دنیا در مرحله اول یک فرهنگ فاخر را در جامعه خود ایجاد کرده و بعد به اعتلای اقتصادی رسیده اند.
وی تاکید کرد: با تقویت بنیه های فرهنگی بسیاری از اقدامات ناشایست مانند اختلاس ، دور زدن قانون ، ارزشمند دانستن کلاهبرداری ، یکه خواری ، رانت خواری و ... از جامعه رخت خواهد بست.
نماینده ولی فقیه در استان اردبیل با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران خود به عنوان یک هنر حماسی بی نظیر معاصر است، گفت : وقوع این تحول عظیم در ایران و نیز ایستادگی کم نظیر مردم این مرز و بوم با اراده آهنین در برابر زورگویان و نظام سلطه بزرگترین و ارزشمندترین رویدادی است که زبان هنر می تواند ابعاد آن را برای جهانیان به تصویر بکشد.
وی انقلاب اسلامی ایران را آخرین فرصت برای بازگرداندن کشورمان به جایگاه اصلی خود در گذشته دانست و خاطر نشان کرد: هماهنگونه که رهبر معظم انقلاب نیز فرمودند فرهنگ، اساسی ترین نیاز این انقلاب در گام دوم می باشد.
به گزارش خبرنگار ایرنا، امیر رجبی مدیر حوزه هنری استان اردبیل و دبیر این جشنواره نیز دراین آیین گفت: این هنرواره با استقبال بسیار خوب هنرمندان از سراسر ایران مواجه شد و 2هزار و 800 اثر هنری در رشته های تجسمی به دبیرخانه ارسال شده است.
این هنرواره در هفت رشته تجسمی شامل عکاسی، کاریکاتور ، تصویر سازی ، طراحی نشان ، پوستر ، موشن گرافی و اینفوگرافیک برگزار شد.
در این آیین از هر رشته به سه نفر اول تا سوم و نیز سه نفر دیگر به عنوان تقدیر لوح سپاس و جوایزی اهدا شد.
همچنین از فرهاد قائمیان هنرمند پیش کسوت تئاتر و تلویزیون ایران در این آیین با اهدای لوح سپاس و جایزه تقدیر و تجلیل شد.
6019/6016
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.