به گزارش  ایرنا، حسین تقوی رشیدی زاده روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران در سالن اجتماعات اداره آموزش و پرورش رفسنجان گفت: افزون بر ۵۸ هزار دانش آموز در بیش از ۴۰۰ مدرسه رفسنجان با آغاز سال تحصیلی مشغول به تحصیل می شوند و هفت هزار و ۹۰۷ مربی و فرهنگی در این مدیریت خدمت می کنند.

وی ادامه داد: ضمن اینکه سه هزار و ۲۱۱ نفر نیز از فرهنگیان رفسنجان بازنشسته شده و ۲ هزار نفر دیگر نیز در بخش غیردولتی مشغول به فعالیت هستند.

تقوی رشیدی زاده عنوان کرد: آموزش و پرورش خانواده وسیعی است و وظایف مهم و گسترده ای دارد که باید کوتاه، میان و بلند مدت در راستای تحقق اهداف این نهاد برنامه ریزی داشته باشیم لذا بازسازی و بهسازی مدارس از اهداف بلندمدت است.

وی خاطرنشان کرد: مشکل عمده آموزش و پرورش در رفسنجان مکان های آموزشی غیراستاندارد و غیر مستحکم است از این رو ۳۳ درصد دانش آموزان این شهرستان در مدارس غیردولتی مشغول به تحصیل هستند.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان رفسنجان تصریح کرد: حدود هفت هزار دانش آموز اتباع بیگانه در رفسنجان تحصیل می کنند.

وی خاطرنشان کرد: همچنین کمبود معلم دوره ابتدایی نیز در این شهرستان یکی از مشکلات مبتلابه آموزش و پرورش است و در این راستا ۱۵۰نیروی ابتدایی کمبود داریم.

وی ادامه داد: ۷۰ معلم حق التدریس از سال گذشته تعیین تکلیف نشده اند که در صورت تعیین تکلیف و جذب شدن این افراد مقداری از مشکلات این حوزه بر طرف می شود.

مدیر آموزش و پرورش رفسنجان تصریح کرد: در این شهرستان به جهاد آموزشی نیاز است و این مهم مشارکت همگان را می طلبد.

وی از خیرین خواست در راستای ساخت و تجهیز مدارس آموزش و پرورش رفسنجان را یاری کنند.

رفسنجان در ۱۱۰ کیلومتری کرمان قرار دارد.

۳۰۲۹۷۴۳۳

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.