نجفعلی مقیمی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: وجود این آموزشگاه ها یکی از مشکلات شهرستان است چرا که مدارس کانکسی با گرمای هوا گرم تر و با سرمای هوا سردتر می شوند.
وی بیان کرد: تمام تلاش خود را برای حذف مدارس کانکسی شهرستان بکار گرفته ایم اما به دلیل کمبود اعتبار حذف این مدارس فقط با مشارکت خیرین امکان پذیر است تا دانش آموزان این شهرستان مرزی با آرامش در مدارس استاندارد تحصیل کنند.
مقیمی با بیان اینکه در حال حاضر در شهرستان 80 کلاس درس کمبود داریم، اضافه کرد: بیشترین کمبود فضای آموزشی شهرستان در شهرهای اسدیه و طبس مسینا است و مشکل کمبود فضای آموزشی در روستاها نسبت به شهرها کمتر است.
وی عنوان کرد: برخی از مدارس شهرستان قبل و اوایل انقلاب اسلامی احداث شده که فرسوده و تخریبی بوده و نیازمند نوسازی و بازسازی است.
مدیر آموزش و پرورش درمیان اظهار داشت: کمبودهای زیادی در خصوص تجهیزات آموزشی در شهرستان به خصوص در زمینه هوشمندسازی مدارس وجود دارد.
مقیمی با اشاره به اینکه 27 آموزشگاه شهرستان نیازمند اجرای سیستم گرمایشی استاندارد هستند، اضافه کرد: باید این مدارس هر چه سریعتر ایمن سازی شود.
وی بیان کرد: در اسفنده ماه سال گذشته بیست و یکمین جشنواره خیرین مدرسه ساز شهرستان برگزار شد که خیرین در این جشنواره سه میلیارد تومان برای احداث مدرسه تعهد کرده اند.
مقیمی ادامه داد: در سال تحصیلی جاری همچنین 14جشنواره خیرین درون مدرسه ای نیز در شهرستان برای رفع مشکلات برخی از مدارس برگزار شده است.
وی گفت: با توجه به اعتبارات محدود دولتی از مردم و خیرین مدرسه‌ساز می‌خواهیم که در این زمینه همت کرده و در امر مقدس مدرسه سازی مشارکتی فعال تر از گذشته به دلیل نیاز مبرم در این بخش داشته باشند.
مدیر آموزش و پرورش درمیان گفت: تاکنون خیرین اقدامات خوبی در زمینه رفع کمبود فضای آموزشی و امکانات و تجهیزات مدارس برداشته اند که برای رفع کمبودهای مختلف نیاز است همانند گذشته آموزش و پرورش شهرستان را یاری کنند.
مقیمی افزود: مدرسه کارگاه انسان سازی است زیرا ارتقای امکانات آموزشی بر کیفیت آموزش تاثیرگذار است به همین دلیل وجود فضاهای مناسب آموزشی عامل موثری در یادگیری بهتر دانش آموزان دارد.
در سال تحصیلی جاری حدود 12 هزار دانش آموز در 187 مدرسه شهرستان درمیان در حال تحصیل هستند.
شهر اسدیه مرکز شهرستان مرزی درمیان در 105 کیلومتری شرق بیرجند قرار دارد.
7556* 6054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.