به گزارش ایرنا، زهرا موسی پور روز سه شنبه  درنشست مشترک با معاونت پیشگیری بهزیستی، معاون اجتماعی سپاه و مدیریت پیشگیری و رفع تخلفات شهری افزود: جمع آوری متکدیان و زنان آسیب دیده توسط شهرداری و اختصاص دادن مکانی برای استقرار این افراد برای پالایش از اقدامات ارزشمند شهرداری است که قابل تقدیر است.  

وی افزود: ایجاد یک گرمخانه تنها به منظور سرپناه بودن نمی تواند به  این افراد کمکی کند بلکه باید سازمان ها و ارگان های مربوطه به طور جد وارد این قضیه شده و با برطرف کردن نیازهای اولیه این افراد و ارائه خدماتی چون مشاوره و درمان و حرفه آموزی و ایجاد ا شتغال، اتفاق های خوبی را در زندگی این افراد برای ورود دوباره به جامعه  رقم زد.  

موسی پور گفت: بهزیستی در این میان می تواند نقش مهمی را برعهده داشته باشد از آن جمله این افراد را به وسیله کارشناسان مربوطه پالایش کرده و به حوزه های تشخیص داده شده برای درمان و برگشت به جامعه ارجاع دهند.

پس از بررسی مشکلات و نارسایی های موجود در گرمخانه پل دانش از جمله تصمیمات زیر در قالب یک صورتجلسه گرفته شد که مکان گرم خانه پس از تعمیر و تجهیز توسط شهرداری تا تاریخ ۱۷ مردادماه به منظور ارائه خدمات به جمعیت هدف، به بهزیستی محول شود.

همچنین مقرر گردید با توجه به ضرورت راه اندازی مرکز ماده ۱۶ ویژه زنان موضوع توسط سازمان بهزیستی استان و دفتر امور اجتماعی که به صورت ویژه پیگیری شده معاونت اجتماعی سپاه پاسداران نسبت به ارائه آخرین گزارش از وضعیت راه اندازی کمپ ماده ۱۶ مردان وابسته به این نهاد به دفتر اجتماعی استانداری اقدام کند.

"گرمخانه" محلی است که به افراد بی خانمان، کارتن خواب و آسیب دیدگان اجتماع، بدون هیچ چشمداشتی  پناهگاه و غذا می دهد و هزینه های آن از راه دولتی یا خدمات گروه های اجتماعی تامین می شود.
این محل معمولا حالت اردوگاهی داشته و تعدادی زیادی از افراد را پذیرش می کنند و براساس قانون شهرداری محل را ایجاد و بهزیستی نیز موظف است افراد بی پناه بی سرپرست، معلول، ناتوان و سالمندان را در اماکن مناسب نگهداری و تحت آموزش قرار دهند و همچنین این سازمان باید با پوشش های حمایتی لازم شرایط و زمینه برگشت این افراد را به زندگی عادی فراهم کند.

۹۸۸۹ / ۵۰۵۴

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.