عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی جیرفت روز سه شنبه به خبرنگار ایرنا گفت: گرمازدگی در واقع نبود تعادل در مکانیسم‌های تنظیم دمای بدن است و به علت فعالیت بیش از حد یا در معرض گرما قرار گرفتن فرد به‌ وجود می‌آید.

امین سعیدی تصریح کرد: ضعف، خستگی، گرفتگی عضلات، تشنگی، تهوع، استفراغ، ادرار تیره و پررنگ، پوست خشک، سرگیجه و منگی از علائم گرمازدگی است.

وی ادامه داد: با پیشرفت گرمازدگی، اغتشاش درک و فهم، تنفس کوتاه و سریع، بیمار در معرض کاهش هوشیاری قرار می گیرد.

مدرس دانشگاه اظهار داشت: افراد مسن، معلولان، بانوان باردار، کودکان، بیماران قلبی و عروقی، بیماران کلیوی، بیماران دیابتی، افراد چاق، افرادی که در محیط گرم ورزش یا کار سنگین انجام می‌دهند، افرادی که داروهای متعدد از جمله داروهای اعصاب یا ضد فشار خون استفاده می‌کنند بیشتر در معرض گرمازدگی قرار دارند.

وی به تشریح راهکارهای پیشگیری از گرمازدگی پرداخت و گفت: افراد از انجام ورزش و فعالیت سنگین در هوای گرم دوری کرده و پوست خود را مرتب با آب خنک مرطوب کنند، لباس گشاد و رنگ روشن بپوشند، نوشیدنی‌های خنک و آب فراوان بنوشند، حتی‌الامکان زیر تابش مستقیم نور آفتاب قرار نگیرید و همچنین از ساعت ۱۱ صبح تا سه عصر به جز برای کارهای ضروری از خانه خارج نشوند.

جنوب کرمان با هفت شهرستان، یک سوم مساحت استان را به خود اختصاص داده و تابستان ها دمای هوا در این منطقه تا 50 درجه افزایش پیدا می کند.

۷۴۵۰/۷۴۲۹

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.