به گزارش ایرنا حمید رضا جانباز  شامگاه دوشنبه در حاشیه افتتاح طرح های آبرسانی نجف شهر،  اسلام اباد و عزت آباد سیرجان افزود :  در قالب طرح های کوتاه مدت نیز دو پروژه بزرگ آب در کرمان و زرند آغاز می شود و در طرح تصفیه خانه فاضلاب سیرجان هم که پساب آب شهر را در بخش صنعت به طول ۳۵۰ کیلومتر شبکه لوله گذاری است تا سال آینده فاز نخست آن به بهره برداری می رسد.

وی در خصوص انتقال آب خلیج فارس به سیرجان هم گفت : تا سال آینده شاهد بهره برداری و افتتاح این طرح بزرگ آبرسانی و ملی هستیم و این طرح آب را به استان کرمان می رساند.

 محمد بیگلری معاون امور عمرانی فرماندار سیرجان  هم در این مراسم گفت : اجرای این طرح ها   ۲۲  میلیارد ۸۵۰ میلیون تومان  از محل طرح های ملی و شرکت های آب فاضلاب هزینه  شد که در نتیجه برای ۲ هزار و ۱۰۰ نفر جمعیت روستایی و ۳۰ هزار نفر جمعیت شهری  سیرجان آب شرب سالم تامین شد.

وی افزود : در سفر مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب کشور پی گیری و تسریع در تکمیل پروژه خط انتقال آب شرب چاههای سیرجان به تصفیه خانه سد تنگوئیه و ضرورت اجرای طرح فاضلاب شهر پاریز و همچنین سرعت دهی به اجرای تصفیه خانه شبکه فاضلاب سیرجان در دستور کار قرار گرفت.

در مراسم افتتاح طرح های آبرسانی سیرجان نماینده مردم شهرستان سیرجان در مجلس شورای اسلامی گفت : کمبود اعتباری برای طرح های آبرسانی نداریم و ۱۰۰ میلیارد تومان برای طرح های آبرسانی از منابع مربوطه تخصیص داده ایم.

 شهباز حسن پور افزود : نظام اسلامی با حمایت و پشتیبانی مردم به اقتدار خود رسیده است و هر خدمتی برای مردم وظیفه مسئولان و دولت است لذا تسریع در خدمات رسانی و رفع مشکلات مردم سر لوحه کار همه ما است.

 محمد طاهری مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمان  در این مراسم گفت :  وضعیت آب استان ما از  ۷۱ نقطه شهری که ۱۳ شهر را که ۶۳ درصد جمعیت را اسکان می دهند در وضعیت قرمز هستند که در واقع سیرجان، رفسنجان، زرند و کرمان عمده و حساس هستند و شهرهای شمالی استان هم دچار مشکل وچالش می باشند.

وی افزود : امروز طرح های آبرسانی هم درون و هم برون استانی در دست اجرا است که دو پروژه آبرسانی اسلام آباد تنبور و روستای عزت آباد در سیرجان با ۵۷۰ خانوار و ۲ میلیارد و ۸۵۰ میلیون تومان اعتبار و هزینه به بهره برداری رسید که از جمله این طرح های استانی بود.

 طاهری گفت : سامانه آبرسانی نجف شهر سیرجان نیز با حجم عملیات تجهیز ۳ حلقه چاه، ۱۰ کیلومتر لوله گذاری و اعتبار و هزینه ۲۰ میلیارد تومان مورد بهره برداری قرار گرفت که ۳۰ هزار نفر جمعیت از آب شرب سالم بهره مند شدند.

مدیر عامل آب و فاضلاب استان کرمان همچنین از انتقال آب به بخش صنعت سیرجان و سرچشمه تا پایان سال جاری خبر داد و گفت : البته این ابر پروژه از طرح های بزرگ کشورمربوط به گل گهر و مس سرچشمه است که براساس اطلاعاتی که کسب کردم تا پایان امسال آب به صنایع معدنی و گل گهر سیرجان و همچنین مس سرچشمه می رسد.

در ادامه  علیرضا عبدیان معاون طرح و توسعه شرکت اب و فاضلاب روستایی استان کرمان  گفت : امروز طرح های بزرگی در خصوص تامین آب سیرجان به بهره برداری رسید که از جمله آن طرح آبرسانی به روستای اسلام آباد تنبور و روستای عزت آباد بود که با اجرای ۲۵ کیلومتر لوله گذاری و هزینه ۲ میلیارد و ۸۵۰ میلیون تومان،   ۲۱۰۰ نفر جمعیت روستایی از نعمت آب شرب سالم بهره مند شدند.

وی افزود : در برنامه ۵ ساله ششم توسعه ۷۷۷ روستای بالای ۲۰ خانواروجود دارد که   ۲ هزار میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شد تا در طرح آبرسانی تامین آب شرب سالم قرار گیرند  که ۵۵ روستا در شهرستان سیرجان هست که تمامی این روستاها طی مدت ۳ سال با تامین اعتبار لازم از محل صندوق توسعه ملی طرح آبرسانی به پایان می رسد.

 عبدیان گفت : در برخی روستاهای استان هم کیفیت آب دچار مشکلات وجود فلزات سنگین معدنی است که در این بخش هم ۱۷ میلیارد تومان نیاز داریم تا بتوانیم با نصب سامانه های فیلتری مشکل حذف فلزات را از آب شرب مردم این روستاها برطرف کنیم که البته این روستاها اندک هستند.

سیرجان در ۱۷۵ کیلومتری جنوب غرب کرمان قرار گرفته است.

۷۴۳۵/ ۵۰۵۴

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.