به گزارش ایرنا، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان کرمان روز سه شنبه در آیین امضای تفاهم‌نامه همکاری سه‌ جانبه بین کمیته امداد، اداره کل فنی و حرفه‌ای و اتاق بازرگانی گفت: فراهم کردن بستر مناسب برای افزایش شأن و منزلت مددجویان تحت حمایت کمیته امداد، کاهش نرخ بیکاری بین جامعه مددجویی و دستیابی مددجویان به اشتغال، از اهداف انعقاد این تفاهمنامه است.

یحیی صادقی با اشاره به سهم دستگاه های امضا کننده این تفاهمنامه افزود: برگزاری دوره‌های آموزشی تخصصی مورد نیاز کارفرمایان بر اساس استانداردهای آموزشی، تجهیز کارگاه‌های آموزشی، بیمه مسئولیت مدنی کارآموزان، برگزاری آزمون برای کارآموزان و اعطای گواهینامه پایان دوره آموزشی به کارآموزان از جمله تعهدات اداره کل فنی و حرفه‌ای استان کرمان در قالب انعقاد این تفاهم‌نامه سه‌ جانبه است.

وی تصریح کرد:  اطلاع‌رسانی به کارفرمایان و صاحبان صنایع، کمک در راه‌اندازی کانون خیران کارآفرین برای هدایت شغلی محرومان، برگزاری دوره‌های آموزشی مورد نیاز و کمک علمی و تخصصی در زمینه‌های اقتصادی به‌ منظور پایداری سازی مشاغل ایجاد شده و ارائه خدمات و مشاوره‌های فنی و تخصصی توسط فعالان اقتصادی به کارشناسان و افراد مستعد اشتغال کمیته امداد از جمله تعهدات اتاق بازرگانی کرمان در این تفاهمنامه بشمار می رود.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان کرمان بیان کرد: شناسایی و معرفی کارجویان و افراد مستعد اشتغال، پرداخت هزینه‌های آموزشی برای انجام آموزش‌های تخصصی اعلامی کارفرمایان و صاحبان صنایع، پرداخت کمک‌ هزینه آموزشی در مدت آموزش به کارفرمایان توسط کمیته امداد در تفاهمنامه پیگیری می شود.

وی افزود: همچنین در این تفاهمنامه سه جانبه و در راستای حمایت از کارفرمایان با ارائه بسته‌های تشویقی شامل پرداخت ۲۳ درصد حق بیمه سهم کارفرما به مدت ۲۴ ماه و اعطای تسهیلات قرض‌الحسنه به مبلغ ۵۰ میلیون تومان با کارمزد چهار درصد به ازای به‌ کارگماری هر نفر از کارجویان نیز از تعهدات کمیته امداد استان است.

صادقی تاکید کرد: کمیته امداد امام خمینی (ره) استان کرمان سال گذشته موفق به ایجاد ۶ هزار و ۲۶۸ فرصت شغلی برای مددجویان و محرومان شد و عنوان دستگاه برتر در ایجاد اشتغال استان را کسب کرد.

۳۰۲۹/۷۴۳۷ 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.