به گزارش ایرنا، سرپرست اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان در نشست با مدیرکل فرودگاه های استان کرمان گفت: در حال حاضر استان های تهران، فارس، خراسان رضوی، آذربایجان شرقی و اصفهان بیشترین سهم را در گردشگری سلامت به خود اختصاص داده اند.

فریدون فعالی با اشاره به وجود زیرساخت ها و امکانات مناسب در استان کرمان افزود: باید با همکاری دانشگاه های علوم پزشکی و دفاتر خدمات مسافرتی، زمینه را برای رشد و ارتقا رتبه استان کرمان در حوزه گردشگری سلامت فراهم آورد.

وی  با اشاره به اینکه در حال حاضر ضریب اشغال مراکز اقامتی این استان ۳۵ تا ۴۰ درصد است، تصریح کرد: باید از توان و ظرفیت بالای امکانات و تجهیزات پزشکی استان کرمان برای جذب گردشگران سلامت و به دنبال آن رونق مراکز اقامتی استفاده کرد.  

سرپرست اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان تاکید کرد: باید کارگروه ویژه گردشگری سلامت در استان کرمان شکل بگیرد و با ورود هر گردشگر در حوزه سلامت هفت تا ۱۰ هزار دلار درآمد کسب می شود و این بیشترین میزان کسب درآمد در بخش های مختلف صنعت گردشگری است.

وی با بیان اینکه بین نهادهای مرتبط با صنعت گردشگری استان کرمان باید همگرایی بیشتری باشد اظهار داشت: بدون شک انجام فعالیت های جزیره ای و مقطعی در حوزه گردشگری اثربخش نخواهد بود.

فعالی با اشاره به اینکه وجود پنج فرودگاه در استان کرمان ظرفیتی برای توسعه صنعت گردشگری و بویژه گردشگری سلامت است گفت: امیدواریم با همکاری شرکت های هواپیمایی و دفاتر خدمات مسافرتی شرایط برای افزایش خطوط پروازی استان کرمان فراهم شود.

وی با تاکید براینکه در استان کرمان همه امکانات و شرایط برای جذب گردشگران داخلی و خارجی فراهم است تصریح کرد: باید از وجود سرمایه های ملی و داشته های تاریخی در راستای رونق اقتصادی و افزایش سطح درآمدها، بیشترین بهره را برد.

مدیرکل فرودگاه های استان کرمان گفت: در حال حاضر استان کرمان ۱۰ فرودگاه داخلی و خارجی ارتباط هوایی دارد و دارای پنج فرودگاه فعال در شهرهای کرمان، رفسنجان، سیرجان، جیرفت و بم است.

علی قاسم زاده با بیان اینکه صرفا از فرودگاه بین المللی شهر کرمان روزانه ۲۷ پرواز به صورت رفت و برگشت انجام می شود افزود: این پروازها به صورت هفتگی و روزانه به مقصد شهرهای تهران، مشهد، شیراز، اهواز، تبریز، اصفهان، زاهدان، کیش و همچنین نجف اشرف انجام می شود.

وی با بیان اینکه استان کرمان قابلیت اتصال هوایی به تمام نقاط ایران و جهان را دارد، افزود: تلاش می شود تعداد پروازهای داخلی و خارجی استان کرمان افزایش یابد.

مدیرکل فرودگاه های استان کرمان با اشاره به کاهش ۳۰ درصدی تورها و سفرها به خارج از کشور تصریح کرد: در مقابل شاهد افزایش ۴۵ درصدی تورهای ورودی به ایران هستیم که بیشتر آنها را گردشگران مذهبی تشکیل می دهد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر هزینه سفر به ایران برای گردشگران خارجی ارزان تر شده است، اظهار داشت: وجود امنیت پایدار، بهبود وضعیت اماکن اقامتی و گردشگری، افزایش تعداد پروازها و غیره سبب تمایل بیشتر گردشگران جهان به ویژه کشورهای همسایه و حوزه خلیج فارس جهت سفر به ایران شده است.

قاسم زاده با تاکید بر اینکه راه اندازی هر خط پروازی جدید باید برای شرکت های هواپیمایی دارای صرفه اقتصادی باشد، تصریح کرد: باید با انجام تبلیغات گسترده در سطح ملی و فراملی زمینه جذب گردشگران و به دنبال آن ایجاد و یا افزایش تعداد پروازها را فراهم آورد.

وی با اشاره به اینکه تمام شرایط و امکانات برای حضور و فعالیت ایرلاین های داخلی و خارجی در استان کرمان فراهم است افزود: امیدواریم در آینده نه چندان دور شاهد افزایش تعداد پروازهای داخلی و خارجی در این خطه باشیم.

۳۰۲۹/۷۴۳۷

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.