امام جمعه شهرستان سرعین گفت: باید صنعت گردشگری و توریسم را از سیاست‌زدگی دور کنیم و زمینه تحول اقتصادی و اشتغال را از این منبع غنی فراهم کنیم.

به گزارش ایسنا، منطقه اردبیل، حجت‌الاسلام محمود اصغری در نشست با فعالان گردشگری و آب‌های معدنی سرعین همزمان با آغاز بکار مجتمع رویال پارک سرعین اظهار کرد: سفر و گردشگری مقوله‌ای است که مبنای قرآنی دارد به طوری که در قرآن و روایات اسلامی به رابطه مستقیم سفر و حفظ سلامتی تاکید شده و شایسته است با این تاکید و توصیه مکتب اسلام ما نیز به این حوزه توجه کنیم و به دور از سیاست‌زدگی صنعت گردشگری را رونقی مضاعف ببخشیم.
وی خاطرنشان کرد: ما با تکیه بر صنعت گردشگری می‌توانیم کشور را بدون درآمد نفت مدیریت کنیم و به شکل ساده و سهل منابع درآمدی بیشماری را نصیب کشور و شهرهای خود کنیم اما متاسفانه از این ظرفیت غفلت کرده‌ایم.
امام جمعه سرعین ادامه داد: ما از بسیاری از کشورهای جهان در حوزه گردشگری و آثار تاریخی غنا و توان بیشماری داریم به طوری که با تکیه بر داشته‌های خودمان می‌توانیم از محل صنعت گردشگری تحول اقتصادی ایجاد کنیم.

اصغری با بیان اینکه هنوز با گذشت 40 سال از پیروزی انقلاب ما نتوانستیم از تجربیات سایر کشورها در توسعه صنعت گردشگری استفاده کنیم، تصریح کرد: ما به راحتی با تکیه بر این صنعت می‌توانیم از وابستگی به نفت نجات یافته و یک تحول زیربنایی را در کشور ایجاد کنیم.
وی گفت: صنعت گردشگری در ایران می‌تواند تا 80 درصد درآمد دولت را تامین کند به طوری که در همین شهر سرعین دولت 4 تا 7 میلیارد تومان اعتبار سالانه می‌دهد اما اگر دولت به ما اجازه دهد ما بیش از 100 میلیارد تومان از خود سرعین درآمد کسب کرده و صرف عمران و آبادانی شهرمان می‌کنیم.

رئیس شورای فرهنگ عمومی سرعین بیان کرد: اکثر ادارات و دستگاه‌های اجرایی در سرعین به غیر از شهرداری و فرمانداری میهمانسرا دارند که با واگذاری آنها به بخش خصوصی می‌توانیم به راحتی منابع سرشار درآمدی کسب کنیم.
اصغری به شرایط جنگ اقتصادی اشاره کرد و گفت: عده‌ای نمی‌خواهند این شرایط را برخلاف دوران دفاع مقدس باور کنند از همین رو به جای همراهی دولت و نظام سعی در احتکار و برخی اقدامات و سنگ‌اندازی‌ها در مسیر حل مشکلات مردم می‌کند در حالی که در این جنگ اقتصادی باید همه پای کار باشند و دولت نیز براساس اصول سریح قانون اساسی واگذاری‌ها را انجام دهد.
وی نمونه موفق سرمیه‌گذاری ثمربخش در سرعین را فعالیت یک ساله رویال پارک اعلام کرد و افزود: نه تنها چنین سرمایه‌گذاری‌هایی ضرر و زیانی به همراه ندارد بلکه منفعت در مسیر تحول اقتصادی و به حرکت درآوردن چرخ‌های اقتصادی سرعین است.
امام جمعه سرعین به هشت سال حضور خود در شهر گردشگری سرعین اشاره و خاطرنشان کرد: آنچه که تاکنون در سرعین اتفاق افتاده دو درصد توان و استعداد این شهر است در حالی که ما با داشتن ارزشمندترین سرمایه‌های طبیعی، آب و هوایی، آب‌های گرم معدنی و ... باید به سمت حمایت از بخش خصوصی و جذب و جلب آنها حرکت کنیم و یقین داشته باشیم با شعار و ایجاد مانع بروکراسی نمی‌توان کاری را از پیش برد.
اصغری ادامه داد: برای ریشه‌کن کردن بیکاری ما راه چاره‌ای جز جلب توجه بخش خصوصی و ایجاد زیرساخت‌ها برای فعالان این حوزه نداریم که البته در این حوزه مساله آموزش و حمایت و همراهی سرمایه‌گذاران را نباید نادیده بگیریم.
وی رویال پارک را مجموعه‌ای موفق در جذب گردشگران در یک سال گذشته اعلام کرد و گفت: خوشحال هستیم که با این توان مدیریتی این مجموعه دومین سال فعالیت خود را آغاز می‌کند و قطعا این موفقیت‌ها ادامه خواهد داشت.
 
رویال پارک آبروی گردشگری استان اردبیل است

معاون فرماندار سرعین نیز در این مراسم در سخنانی اظهار کرد: ما در حمایت و همراهی سرمایه‌گذار رویال پارک از هیچ تلاش و کوششی دریغ نکردیم ولی از ابتدا پیشنهاد کردیم که این مجموعه را سرمایه‌گذار در یک فضای بازتر در یک نقطه مطلو‌ب‌تر عملیاتی و اجرایی کند.
محرم ارشد بیان کرد: ما برای سرمایه‌گذار این پروژه 2 هکتار زمین در ورودی شهر پیشنهاد کردیم تا در یک فضای دلباز و با کلیه امکانات گردشگری این مجموعه را احداث کند اما سرمایه‌گذار رویال پارک ترجیح داد که در این مکان مجموعه خود را احداث کند که قطعا با محدودیت فضای سبز و برخی امکانات گردشگری روبروست ولی فعالیت یکساله این مجموعه نشان از درایت مدیریتی و روند روبه جلوی رویال پارک است.

مدیرعامل انجمن صنفی تاسیسات اقامتی استان اردبیل نیز گفت: رویال پارک افتخار و آبرویی برای جامعه سرمایه‌گذاری و مجموعه‌های گردشگری استان اردبیل است که در یک سال گذشته توانسته با تبلیغات گسترده زمینه حضور گردشگران بیشمار را در سرعین فراهم کند.

جعفر بذری اظهار کرد: در یک سال اخیر جایگاه و اهمیت این مجتمع اقامتی و آبگرم بی‌نظیر در جذب گردشگران و توریسم خارجی بی‌نظیر بوده و امیدواریم روند روبه رشدی را در این مجموعه در همه بخش‌ها شاهد باشیم.

وی ادامه داد: البته این مجموعه باید به مباحث آموزشی و ارتقای خدمات کیفی توجه کرده و روز به روز با ارائه خدمات نوین بتواند در مسیر پیشرفت در صنعت گردشگری گام بردارد.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.