به گزارش ایرنا، حجت الاسلام حسن علیدادی سلیمانی روز شنبه در آیین پاسداشت نیم قرن خدمت صادقانه نماینده سابق ولی فقیه و امام جمعه کرمان افزود: آیت الله جعفری در تقویت جایگاه رهبری و انقلاب اسلامی ایران تاثیر بسزایی در استان کرمان داشته است.

وی ادامه داد: امروز از نیم قرن خدمت در جلب رضایت الهی و از مبارزات امام جمعه سابق کرمان در دوران رژیم ستم شاهی تقدیر می کنیم.

امام جمعه کرمان اظهار داشت: با تامل در تاریخ تشیع به خوبی قابل درک است که عالمان دینی از بین توده های مردم به پا خاسته و همراه آنها زندگی کرده، در میدان خطر و دشواری؛ خطرپذیر، در دفاع از عزت و شرافت مردم پیشتاز و در ترویج خط حق، پیشگام بوده اند که این موارد بخشی از خدمات درخشان مکتب  امام صادق (ع) است.
وی ادامه داد: امام خمینی (ره) احیاگر اسلام در قرن حاضر و احیاکننده جمعه و جماعت در انقلاب اسلامی است و برگزاری نماز جمعه موجب می شود مردم به صورت هفتگی با مسائل روز در عرصه ملی و بین المللی آشنا شوند.

وی گفت: در چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی با رهبر  فهمیده، هوشمند، شجاع، مدیر، مقاوم، عارف، سالک و تحقیر کننده آمریکا و استکبار در مقدمه تشکیل تمدن اسلامی بیعت کرده و از ۳۶ سال مجاهدت آیت الله جعفری در حوزه نمایندگی ولی فقیه در استان تقدیر می کنیم.

آیت الله سید یحیی جعفری متولد ۱۳۱۰، روستای جور در شهرستان کوهبنان کرمان مجتهد شیعی و امام جمعهٔ سابق شهر کرمان و سابق بر این نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی در استان کرمان بود که در ۲۸ تیر ۱۳۹۶ از این سمت استعفا داد و در نهایت  سه آذر ۹۶ کناره‌ گیری کرد.

آیت الله جعفری از سال ۱۳۵۹، توسط بنیانگذار انقلاب اسلامی ایران به این سمت منصوب شده‌ بود.

وی علت استعفای خود را کهولت سن اعلام کرده بود.

آیت الله جعفری مشی اعتدالی داشته و همواره از مجادلات سیاسی پرهیز می‌کرد.

۳۰۲۹/۷۴۴۰/ ۵۰۵۴

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.